عصر بازار

ایمیدرو و دانشگاه تهران تفاهمنامه همکاری ۵ میلیارد تومانی امضا کردند

عصر اعتبار- سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و دانشگاه تهران تفاهمنامه همکاری پژوهشی و آموزشی امضا کردند که براساس آن برای شکل گیری یک موسسه در این ارتباط ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

ایمیدرو و دانشگاه تهران تفاهمنامه همکاری ۵ میلیارد تومانی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان روز یکشنبه پس از امضای این تفاهمنامه گفت: امروز سیاست های دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی دنبال می شود که شاخص تحقق این مهم بهره گیری از توانمندی و امکانات داخلی است و سازمان ایمیدرو نیز برای رشد و توسعه فعالیت های خود در حوزه معادن و صنایع معدنی به تازه ترین دستاوردهای پژوهشی و آموزشی در این بخش نیاز دارد.

    او خاطرنشان ساخت: بخش معادن وصنایع معدنی کشور از ظرفیت بالایی برخوردار است و برای ارتقای این مهم توانمندی دانشگاه ها در زمینه آموزش و پژوهش باید به خدمت گرفته شود و دانشگاه تهران می تواند با سازمان ایمیدرو همکاری کند.

    معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: ایران در بعضی از بخش ها با عقب ماندگی تاریخی روبروست و سایه نفت روی معادن مانع از آن شده تا در این حوزه قابلیت های کشور محقق شود.

    او یادآور شد: واقعیت این است که معادن در گذشته چندان از دستاوردهای پژوهشی و آموزشی برخوردار نبوده و اکنون در چارچوب این تفاهمنامه شکل گیری یک موسسه برای فعالیت در قالب یک دوره 10 ساله برنامه ریزی می شود و به آن توجه لازم صورت می گیرد؛ در واقع عمر این تفاهمنامه نیز 10 سال تعیین می شود.

    کرباسیان گفت: دانشگاه در بخش های اکتشافی، زمین شناسی، محیط زیست، نیروی انسانی همراه با پژوهش، آموزش و ارتقای جایگاه مدیریتی و بحث بهره وری در کل صنایع کشور می تواند نقش اثرگذاری داشته باشد.

    به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، ایران از نظر ذخایر اکتشافی در بخش معادن جایگاه پانزدهم را در سطح جهان به خود اختصاص داده اما از حوزه معدن در کشور استفاده کافی صورت نمی گیرد.

    او اضافه کرد: دهه آینده جهان موضوع قیمت تمام شده کالاها از اهمیت بالایی برخوردار است و در جمهوری اسلامی برای رشد سطح علمی، دانش و فناوری بیش از پیش باید تلاش شود و اتصال واحد های صنعتی و معدنی بخش خصوصی و دولتی به کانون علم و دانش که همانا دانشگاه ها است، تلاش جدی باید صورت گیرد.

    کرباسیان گفت: همزمان با امضای این تفاهمنامه شکل اجرای آن در دستور کار قرار گرفته و کارگروه مشترک از سوی ایمیدرو و دانشگاه تهران نیز قرار است تا یک ماه آینده با نهایی ساختن اساسنامه، شکل گیری موسسه پژوهشی و آموزشی را شتاب بخشد.

    او افزود: سازمان ایمیدرو بودجه 50 میلیارد ریالی این تفاهمنامه را از سرفصل پژوهش و آموزش سازمان اختصاص می دهد.
    تفاهمنامه یاد شده توسط مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در محل این دانشگاه امضا شد.

    سازمان ایمیدرو که از دستگاه های وابسته به وزارت صنعت، معدن وتجارت است با وجود دولتی بودن، مانند بخش خصوصی اداره می‌شود و براساس ماده 17 اساسنامه این سازمان، 25 درصد سودخالص ایمیدرو باید در بخش آموزش و پژوهش هزینه شود. بودجه این بخش در سال 1392 کمتر از 20 میلیارد ریال بود اما این رقم در سال گذشته به 120 میلیارد ریال رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو