عصر بازار

عضو شورای پول و اعتبار:

۷۰ درصد منابع بانکی به دارایی‌های ثابت تبدیل شده است

عصر اعتبار- عضو شورای پول و اعتبار با بیان این که ۷۰ درصد منابع بانکی فریز و به دارایی های ثابت تبدیل شده گفت: رقم ۷۰ درصدی که درباره میزان منابع اهدایی و تسهیلات از طرف بانک ها اعلام می شود مربوط به تمدید تسهیلات گذشته است و پول جدیدی وارد بخش تولید نشده است.

۷۰ درصد منابع بانکی به دارایی‌های ثابت تبدیل شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد رضا پورابراهیمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه بازارهای بین بانکی به دلیل کسری منابع در میان بانک های کشور شکل گرفته است افزود: 70 درصد رقمی که درباره میزان منابع اهدایی و تسهیلات از طرف بانک ها اعلام می شود مربوط به تمدید تسهیلات گذشته است و پول جدیدی وارد بخش تولید و اقتصاد کشور نشده است.

    عضو شورای پول و اعتبار گفت: حدود 65 تا 70 درصد منابع بانکی فریز و به دارایی های ثابت تبدیل شده است.

    پورابراهیمی افزود: بانک هایی که سود 22 تا 25 درصدی به سپرده ها می پردازند با توجه به اقتصاد کنونی کشور دست به عملیات انتحاری می زنند.

    وی گفت: با تقویت حوزه نظارت بانک مرکزی نباید اجازه فعالیت به مؤسسات غیرمجاز داده شود.

    پورابراهیمی افزود: بحث سهام عدالت که اکنون وضع آن مشخص است می تواند در اختیار دولت قرار گیرد تا تعهداتش را به نظام بانکی پرداخت کند.

    وی گفت: سود سپرده ها باید بر اساس نرخ تورم تعیین شود.

    پورابراهیمی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس محدود بودن دسترسی به منابع مالی و بالا بودن نرخ تأمین مالی از علل اصلی تعطیلی و رکود بنگاه های تولیدی و اقتصادی است.

    وی گفت: نرخ تأمین مالی 28 درصد، سود سپرده 20 درصد و نرخ تورم 10 درصد ارقامی هستند که در اقتصاد کشورمان با یکدیگر همخوانی ندارند.

    پورابراهیمی افزود: تنها کشوری هستیم که سود تسهیلات و سپرده ها عدد و رقم های بزرگی دارد.

    وی کاهش تورم در کشور را برگرفته از عوامل درونی و بیرونی دانست و گفت: کاهش قیمت جهانی نفت، فولاد و مس رکود جهانی را درپی داشته و این عوامل بخشی از عوامل کاهش تورم در کشور است.

    پورابراهیمی افزود: مؤسسات غیرمجاز 25 درصد نقدینگی را در اختیار دارند اما سرمایه های این مؤسسات باید به بانک هایی که انضباط مالی و چارچوب های بانک مرکزی را رعایت می کنند انتقال یابند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی