عصر بازار

رئیس سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران:

بیشترین جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی با ۷هزار زندانی است

عصر اعتبار- رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: بیشترین جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی است که حدود ۷ هزار نفر هستند.

بیشترین جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی با ۷هزار زندانی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم بیست و نهمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور در جمع خبرنگاران ضمن تعریف جرائم غیر عمد، گفت: ما دو دسته جرم داریم، یک دسته جرائمی هستند که به طور عمد و با قصد مجرمانه رخ می‌دهند و دسته دیگر جرائم غیر عمد هستند که از باب حادثه مانند تصادفات به وقوع می‌پیوندند که منجر به ضرب و جرح و فوت افراد در صحنه می‌شود.

    وی افزود:‌ اگر چه قانون‌گذار به عنوان جرم از آنها یاد کرده اما به دلیل اینکه قصد قبلی برای ارتکاب آنها وجود ندارد به عنوان جرائم غیر عمد شناخته می‌شوند.

    جهانگیر تصریح کرد: نیم درصد از زندانیان جرائم غیر عمد شامل زنان و 99.5 درصد شامل مردان می‌شود.

    رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ادامه داد: بیشترین جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی است که حدود 7 هزار نفر هستند، بدهکاران دیه بیش از 2 هزار نفر و بدهکاران مهریه هم در همین حدود یعنی 2 هزار نفر هستند.

    وی در ادامه گفت: زندانیان جرائم غیرعمد از بد حادثه گرفتار شده‌اند و ما معتقدیم که زندانیان جرایم غیر عمد که سابقه شرارت ندارند و به زندان افتاده‌اند را با اصلاح و تربیت از زندان به جامعه برگردانیم زیرا آنها هم بخشی از جامعه هستند.

    جهانگیر خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که فرهنگ اسلامی بحث ایثار و گذشت را به ما یاد داده و در سایه همین ایثار است که ما می‌توانیم فرهنگ اسلامی را به عنوان الگو و فرهنگ قومی و پیشرفته به دنیا ثابت کنیم.

    رئیس سازمان زندان‌ها درباره میزان کمک این سازمان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در جشن گلریزان گفت: کمک‌های ما عمدتاً معنوی و نقش ما نیز سازنده و معنوی است اما امسال 10 درصد بیشتر از میزان کمکی که سال گذشته برای آزادی زندانیان را داشته ایم، خواهیم داشت.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 213 هزار نفر زندانی داریم، گفت: از این تعداد 6 درصدشان مربوط به زندانیان جرایم غیرعمد یعنی حدود 12 هزار و 700 نفر می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی