عصر بازار

امضای تفاهم‌نامه ۲.۴ میلیاردی ایران با کشتی‌سازان کره‌ای

عصر اعتبار- شرکت‌های هیوندای هوی اینداستریز (HHI) و شرکت مهندسی دریایی و کشتی‌سازی دوو (DSME) با یک شرکت کشتیرانی ایرانی و یک شرکت نفت ایرانی برای ساخت کشتی‌ها، نفت‌کش‌ها و تجهیزات فراساحلی به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار به توافق اولیه رسیدند.

امضای تفاهم‌نامه ۲.۴ میلیاردی ایران با کشتی‌سازان کره‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شرکتهای HHI و DSME سرگرم مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت نفت فلات قاره ایران برای قرار‌دادهایی به منظور ساخت کشتی‌های کانتینری، کشتی‌های فله‌بر و نفت‌کش‌هایی هستند که ارزش آنها مجموعا به حدود 2.4 میلیارد دلار می‌رسد.

    با این همه این مذاکرات هنوز به مرحله‌‌ عقد قرار‌داد رسمی نرسیده و تنها تفاهم نامه امضا شده است. این در حالی است که شرکت‌های کشتی‌سازی کره جنوبی در رقابت شدیدی با سایر کشتی‌سازی‌های خارجی از جمله شرکت‌های چینی برای برنده شدن در پروژه‌های کشتی سازی ایران هستند.

    بر اساس این گزارش، هیوندای میپو داک یارد که زیرمجموعه HHI است، یک تفاهم نامه با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برای 10 نفتکش و حداقل شش کشتی فله بر امضا کرده است. هیوندای هوی اینداستریز هم سرگرم مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برای ساخت حدود شش کانتینر به ظرفیت 14500 TEU است. در این قرارداد شرکت HHI در رقابت با شرکت صنعت کشتی سازی دالیان چین است.

    شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی حدود 115 کشتی اقیانوس پیما دارد اما بیشتر این کشتی ها قدیمی بوده و از رده خارج هستند یا سفر با آنها مطمئن به نظر نمی رسد. این شرکت همزمان با مدرنیزه کردن کشتی هایش از شرکتهای کشتیرانی خارجی از جمله شرکتهای یونانی کشتی چارتر می کند.

    شرکت DSME سرگرم مذاکره با شرکت نفت فلات قاره برای سفارش حداقل پنج دکل حفاری خودبالابر است اما این قرارداد هم تنها به مرحله تفاهم نامه رسیده است. در واقع این روزها سفارش دکل بسیار کم است زیرا قیمتهای نفت بسیار پایین و حفاری فراساحلی بسیار گران است که رقابت را میان شرکتهای کشتی سازی از جمله شرکتهای چینی تشدید می کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو