عصر بازار

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین:

نرخ‌ سود در بانک اقتصاد نوین به‌زودی کاهش می‌یابد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با بیان اینکه نرخ‌های سود نمی‌تواند در سطوح بالا باقی بماند، گفت: ما در بانک اقتصاد نوین در نظر داریم نرخ سود سپرده و تسهیلات را در روزهای آتی کاهش دهیم.

نرخ‌ سود در بانک اقتصاد نوین به‌زودی کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن معتمدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بانک‌های پاسارگاد و پارسیان گام‌هایی برای کاهش نرخ سود سپرده به 16 درصد برداشته‌اند، آیا بانک اقتصاد نوین هم اقدام به کاهش نرخ سود خواهد کرد، اظهارداشت: قطعا نرخ‌های سود باید تعدیل شود و نمی تواند در سطوح بالا باقی بماند و بانک اقتصاد نوین هم در نظر دارد، این کار را انجام دهد.

    وی در پاسخ به این سوال که کاهش نرخ سود در بانک اقتصاد نوین در همین روزها انجام خواهد شد، گفت: نمی‌توانم زمان مشخصی را اعلام کنم، اما کاهش نرخ سود در حال تصمیم‌گیری است.

    مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در واکنش به این پرسش که آیا در جلسات شورای بانک‌ها تصمیم نهایی برای کاهش نرخ سود اتخاذ شده بود، بیان کرد: تصمیم مشخصی گرفته نشده بود و بانک‌ها ملزم نیستند تصمیم‌گیری برای کاهش نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات را با هماهنگی یکدیگر بگیرند.

    وی ادامه داد: در جلسات مدیران عامل بانک‌ها در مورد مسائل مختلف بانکی مشورت می‌شود و فقط بانک‌ها ملزم به رعایت مقررات هستند. در واقع اگر تصمیم گرفته شود نرخ سود سپرده به عنوان مثال 18 درصد باشد، در صورتی که بانکی نرخ سود سپرده یکساله خود را به 16 درصد کاهش دهد، نقض توافق قبلی بانک‌ها و مصوبه شورای پول و اعتبار نیست و کسی نمی‌تواند با آن مخالفت کند.

    روز گذشته بانک پاسارگاد حداکثر نرخ سود سپرده‌‌های یکساله را به 16 درصد کاهش داد و مدیرعامل بانک پارسیان هم از کاهش نرخ سود سپرده در این بانک به 15-16 درصد در روزهای آینده خبر داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی