عصر بازار

سفیر ایران در سئول خبر داد

گشایش خط اعتباری اکسیم بانک کره برای ایران در مرحله نهایی شدن

عصر اعتبار- سفیر ایران در کره جنوبی با بیان این که مکانیزم های بانکی و مالی ایران و کره هنوز به طور کامل عادی نشده است گفت: دولت ایران و اکسیم بانک کره در مرحله نهایی برقراری مجدد یک خط اعتباری به عنوان ابزاری برای حمایت از تعهدات دو طرف هستند.

گشایش خط اعتباری اکسیم بانک کره برای ایران در مرحله نهایی شدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، به گفته سفیر ایران در کره جنوبی، بعد از لغو تحریم ها، فرصت های جدیدی در اقتصاد وسیع و رو به رشد ایران ایجاد شده و درهای این کشور به روی سرمایه گذاری های بلندمدت باز شده است.

    حسن طاهریان، سفیر ایران در کره که در گفت‌وگو با کره هرالد سخن می گفت تاکید کرد که به منظور این که شرکت های کره ای بهترین بهره برداری را از دومین بازار بزرگ منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بکنند، باید نگاه بلندمدت برای انجام کار اقتصادی داشته باشند.

    وی گفت: «نیازهای اقتصادی ایران و کره کاملا مکمل یکدیگر هستند... ایران می خواهد برای مدرنیزه کردن و تنوع بخشیدن به اقتصادش سرمایه گذاری بین المللی جذب کند، در حالی که کره تلاش دارد برای خارج شدن از بن بستی که در داخل با آن مواجه است به بازارهای خارجی دسترسی پیدا کند.»

    طاهریان خاطرنشان کرد: «ابرقدرتها تضمین های امنیتی خود را از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای حاصل کرده اند، و ایران هم از تجدید تعاملات بین المللی اطمینان یافته است... تا جایی که به اقتصاد مربوط می شود، همه چیز در حال بازگشت به حالت عادی است.»

    در دیدارهای دوجانبه مقامات دو کشور 19 یادداشت تفاهم در وزارتخانه ها امضا شده که شامل 2 موافقتنامه مرتبط با وزارتخانه های دادگستری است. بیش از 35 موافقتنامه بین دو کشور به امضا رسیده است.

    وی ارزش کل این 55 موافقتنامه را 35 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: «آنچه مهم است، اجرایی کردن و محقق ساختن این توافقات است نه امضای آنها.»

    طاهریان گفت: «شرکت های کره ای برای اینکه موفق شوند، باید طرحی بلندمدت برای تعامل و سرمایه گذاری داشته باشند... صرفا تلاش برای فروش محصولات تمام شده یا برداشت سود به هیچ یک از طرفین کمک نخواهد کرد. برای ایجاد یک تعامل برد- برد، شرکت های کره ای می توانند سرمایه گذاری های مشترکی با همتایان ایرانی شان انجام دهند و ظرفیت های صادراتی خود را افزایش دهند.»

    این دیپلمات ایرانی گفت: «ما چند سال گذشته را صرف تلاش های منسجم برای تنوع بخشی به اقتصادمان و کاهش وابسته به نفت کرده ایم.» وی افزود: «ما در حال آماده کردن خود برای اقتصاد پسانفتی هستیم. نفت و گاز همچنان بخش عمده ای از درآمد کشور را تشکیل می دهد، اما ما می خواهیم از این درآمدها برای سرمایه گذاری در بخش های دیگر نظیر فولادسازی، تولید،خودروسازی و ساخت و ساز استفاده کنیم.»

    طاهریان در عین حال اذعان کرد که مکانیزم های بانکی و مالی دو طرف هنوز به طور کامل عادی نشده است. وی افزود، دولت ایران و اکسیم بانک کره در مرحله نهایی برقراری مجدد یک خط اعتباری به عنوان ابزاری برای حمایت از تعهدات دو طرف هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو