عصر بازار

۶۲درصد پول گندمکاران پرداخت شد

رشد ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته، از خرید تضمینی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از ابتدای فصل برداشت تا صبح امروز خبرداد.

رشد ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی قنبری با بیان این که 23 استان کشور وارد عملیات خرید گندم شده اند، افزود: حدود 45 هزار میلیارد ریال ارزش گندم خریداری شده است که بیش از 28 هزار میلیارد ریال معادل 62 درصد آن به کشاورزان پرداخت شده است.
    وی تعداد مراکز خرید فعال در 23 استان را 580 مرکز اعلام کرد و گفت: از 15 فروردین ماه که خرید در کشور شروع شده، این مراکز 537 هزار محموله گندم از گندمکاران خریداری و تحویل گرفته اند.
    معاون وزیر جهادکشاورزی مراکز خرید خوزستان، گلستان، و فارس را بیشترین خریداران گندم در سالجاری اعلام کرد و گفت: در خوزستان یک ملیون و376 هزار تن، در گلستان 810 هزار تن و در فارس 390 هزار و 474 تن گندم تا کنون خریداری شده است.
    قنبری با بیان اینکه سال گذشته در همین مقطع زمانی 2 میلیون و 953 هزار تن گندم در کشور خریداری شده بود، از رشد 25 درصدی میزان خرید تضمینی خبر داد.
    قنبری اضافه کرد: تمام تلاش های این شرکت برای تامین اعتبارات مورد نیاز است تا با پرداخت سریعتر پول کشاورزان، رضایت حداکثری آنان را جلب کنیم.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: امسال همزمان با خرید تضمینی گندم، خرید دانه ی روغنی کلزا نیز در دستور کار شرکت های غله مناطق و استانها قرار گرفته و تاکنون بیش از 38 هزار تن از این محصول در کشور خریداری شده و 99 درصد بهای آن نیز به کلزاکاران پرداخت شده است.
    سال گذشته حدود 11میلیون و 500 هزار تن گندم در کشور تولید شد که هشت میلیون و 80 هزار تن آن با قیمت گندم معمولی(گندم نان) 11 هزار و 550 ریال و هر کیلوگرم گندم دروم با قیمت 11 هزار و 880 ریال با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی