عصر بازار

نگرانم رشد اقتصادی کشور بابت افزایش قیمت نفت باشد

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که در سالجاری به طور قطع رشد اقتصادی ۵ درصدی محقق می‌شود گفت: در این ارتباط این نگرانی وجود دارد که رشد اقتصادی کشور بابت افزایش قیمت نفت باشد.

نگرانم رشد اقتصادی کشور بابت افزایش قیمت نفت باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی طیب‌نیا در جلسه‌ عصر روز دوشنبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص پرداخت حقوق‌های چند ده میلیونی اظهار کرد: این موضوع به شدت از سوی دولت در حال پیگیری است. اولین کاری که بنده به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی از 2 سال قبل در وزارتخانه خود شروع کرده‌ام آن است که تمامی مدیران وزارت اقتصاد که در شرکت‌های تابعه عضو شرکت مدیره موظف یا غیر موظف بودند را برکنار کردم.

    وی افزود: اعتقاد من بر آن است که همه دستگاههای دولتی نیز باید چنین کاری را برای جلوگیری از سلب اعتماد مردم انجام دهند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: ساماندهی حقوق و مزایای کارکنان از برنامه‌های وزارت اقتصاد است و این امر باید به نحوی شکل‌گیرد تا از سلب اعتماد مردم جلوگیری شود.

    طیب‌نیا خطاب به فعالین اقتصادی حاضر در جلسه گفت: این بخش می‌توانند یک برنامه عملیاتی برای تک نرخی کردن ارز به دولت ارائه دهند زیرا تک نرخی نبودن ارز خود منشاء فساد و لطمات زیادی به اقتصادی کشور است.

    وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که فعالیت‌های انتخابات ریاست جمهوری از 3 ماه گذشته شروع شده است گفت: همه جریان‌ها به سمت انتخابات ریاست جمهوری در حال هدایت شدن است و به جرات می‌گویم که این انتخابات از 3 ماه قبل در کشور کلید خورده است.

    * فعالیت‌های انتخاباتی 3 ماه است که شروع شده

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند مسیر موجود را تغییر داده و دولتی که در نبردی بی‌سابقه برجام را نتیجه رساند و باعث کاهش تورم و تبدیل شدن رشد منفی 8 درصد به مثبت شد به گونه‌ای دیگر معرفی کنند و اعتماد مردم را از وی سلب نمایند.

    طیب‌نیا تاکید کرد: اگر قیمت نفت در سال گذشته کاهش نمی‌یافت اکنون رشد اقتصادی بالای 5 درصد داشتیم اما کاهش قیمت نفت محاسبات ما را بر هم زد.

    وی تصریح کرد: در حالی که مرکز آمار می گوید رشد اقتصادی در سال گذشته 1 درصد بوده و آمارهای بانک مرکزی هنوز منتشر نشده است اگر اقتصاد کشور از سوی دولت مدیریت نمی‌شد بر اساس یک روند تاریخی اقتصاد ایران باید رشد منفی‌تر از این را تجربه می‌کرد.

    * نگرانی از دستیابی به رشد 5 درصدی اقتصاد از بابت افزایش قیمت نفت

    وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سال جاری اقتصاد کشور رشد بالایی خواهد داشت و به طور قطع رشد اقتصادی 5 درصدی محقق می‌شود اما در این ارتباط باید دغدغه‌ای دیگر نیز در نظر داشت و آن نگرانی از بابت تحقق رشد 5 درصدی از طریق افزایش قیمت نفت است.

    طیب‌نیا تصریح کرد: در صورتی که رشد اقتصادی کشور از طریق افزایش قیمت نفت فراهم شود رشدی فراگیر و پایدار نخواهد بود و بر روی اشتغال تاثیر معناداری نمی‌گذارد. به همین دلیل عامه مردم این تغییرات را احساس نمی‌کنند.

    * در سالجاری باید به طور کامل از رکود خارج شویم

    وی تاکید کرد: تمام تلاش دولت رشد اقتصادی سال 95 به نحوی است که عامه مردم اثرات این رشد را احساس کنند ضمن این که صنایع کوچک و متوسط نیز از وضعیت فعلی خود خارج شوند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که بخش خصوصی کشور در شرایط فعلی به بلوغی رسیده است که به جای انتقاد می‌تواند برنامه ایجابی دهد و میاندار رشد اقتصادی باشد.

    طیب‌نیا در پایان گفت: از بخش خصوصی انتظار می‌رود که به دولت برنامه عملیاتی در این خصوص ارائه کند تا اقتصادی پایدار و فراگیر محقق شود البته خود دولت نیز تاکید دارد که در سالجاری باید به طور کامل از رکود خارج شویم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی