عصر بازار

اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث از هفته آینده

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی قانون جدید بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را برای اجرا به شرکت های بیمه ابلاغ و زمان آغاز اجرای آن را ۲۹ خرداد ماه جاری تعیین کرد.

اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عبدالناصر همتی افزود: در این ابلاغیه آمده است، براساس تاریخ انتشار قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و با استناد به ماده 2 قانون مدنی، این قانون از 29 خرداد ماه جاری لازم الاجراست.

    همچنین طبق ماده 65 این قانون بیمه نامه های صادره پیش از لازم الاجرا شدن این قانون مشمول قانون زمان صدور خود هستند، اما در هر حال احکام بندهای الف و ب ماده 4 و مواد 11، 19، 22، 25، 30 و 32 و نیز تبصره های آن و مواد 36، 37، 38، 49، 50 و 60 در مورد بیمه نامه هایی که هنوز خسارات تحت پوشش آنها پرداخت نشده، نیز لازم الرعایه است.

    همچنین تا زمانی که آیین نامه های اجرایی قانون جدیدی تهیه و تصویب نشده، آیین نامه های اجرایی موجود در حدودی که مغایر این قانون نباشد معتبر است.

    ضمن آنکه حسب تکالیف مقرر در قانون و با توجه به مهلت های زمانی تعیین شده تهیه آیین نامه های اجرایی مربوطه در دستور کار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که پس از تصویب نهایی هر یک از آنها در مراجع مربوط ابلاغ خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی