عصر بازار

اختتامیه هفتمین دوره جایزه ملی بهره وری؛

یارانه نقدی مانع اساسی در تحقق سرمایه گذاری اقتصادی است

عصر اعتبار- دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: حتی اگر تا پایان سال، فروش نفت به چهار میلیون بشکه برسد و قیمت نفت به ٦۰ دلار افزایش یابد، باز هم یارانه نقدی اجازه سرمایه گذاری اقتصادی را نمی دهد.

یارانه نقدی مانع اساسی در تحقق سرمایه گذاری اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، غلامرضا کاتب عصر امروز(دوشنبه) در آیین اختتامیه هفتمین دوره جایزه ملی بهره وری و تقدیر از برگزیدگان جایزه ملی بهره وری ١٤۰٤ افزود: در سال گذشته با وجود همه تلاش ها، نتوانستیم به رشد یک درصدی برسیم و معادل ۰.٩ درصد بود.
    وی تاکید کرد: ظرفیت های مطلوب انسانی و منابع طبیعی در اقتصاد ایران نهفته است که متاسفانه بخوبی از آنها استفاده نکرده ایم.
    این نماینده مجلس افزود: برای اینکه پنج درصد رشد اقتصادی محقق شود به ١٥۰تا ٢۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم.
    کاتب، وضعیت کنونی اقتصادی را مطلوب ندانست و گفت: اگر تولید داخلی را ٢٥ درصد افزایش دهیم، به رشد سه درصدی خواهیم رسید؛ اگر عزم ملی وجود داشته باشد، همه این موارد محقق می شود .
    وی به موانع رشد در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از موانع این است که هیچکس سر جای خود نیست؛ بنابراین باید هرکس را سرجای خود بگذاریم.
    وی یادآور شد: همچنین آموزش در کشور منطبق با نیاز بازار کار نیست و افراد متناسب با علم و تخصص خود در جایگاه متناسب قرار ندارند؛ عوامل گوناگونی همچون روابط و عوامل سیاسی در این موضوع موثر است که باید در وقت دیگری بررسی شود.
    دبیر هیات رییسه مجلس، دومین مانع را «وجود قوانین زیاد و موازی» دانست و افزود: انباشت قوانین غیرشفاف و مزاحم، مانع برای رشد اقتصادی است.
    وی، یکی از اقدامات موثری که مجلس دهم می تواند انجام دهد را «اصلاح قوانین» دانست و گفت:برخی قوانین متعلق به 100 سال پیش است و هیچ کارایی ندارد؛ نزدیک به ٥۰۰ تا ٧۰۰ قانون در مجلس دهم باید اصلاح شود.
    در پایان این آیین، از ٣۰ سازمان برگزیده تقدیر شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو