عصر بازار

روابط تجاری ایران و مالزی همچنان قوی باقی می ماند

عصر اعتبار- شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی (ماترید) در بیانیه ای با تاکید بر قوی باقی ماندن روابط تجاری این کشور با ایران، از انعقاد قرارداد ۹۰ میلیون دلاری شرکت های این کشور با ایران در نخستین قدم پس از لغو تحریم های غرب علیه کشورمان خبر داد.

روابط تجاری ایران و مالزی همچنان قوی باقی می ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ماترید در گزارشی از سفر یک هیات تجاری مالزی شامل 37 شرکت به تهران در نیمه دوم اردیبهشت ماه، اعلام کرد در این سفر هیات بازرگانی - تجاری مالزی قراردادهای صادراتی به ارزش 361.2 میلیون رینگیت (حدود 90 میلیون دلار) امضا کردند.
    این نخستین سفر یک هیات بازرگانی مالزی به ایران پس از لغو تحریم های بین المللی در اوایل سال میلادی جاری علیه کشورمان است.
    به نوشته روز دوشنبه تارنمای 'مالیزیا رزرو'، هیات بازرگانی - تجاری مالزی در سفر به ایران را دو گروه در بخش صنایع نفت و گاز و بخش عمومی تشکیل می داد و سفر هیات بخش نفت و گاز همزمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در تهران حضور یافت.
    این تارنما به نقل از ماترید اعلام کرد هیات تجاری نفت و گاز مالزی شامل 11 شرکت قراردادهایی به ارزش 184.5 میلیون رینگیت (بیش از 45 میلیون دلار) برای صادرات به ایران ثبت کرد.
    شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی همچنین اعلام کرد هیات دوم شامل 26 شرکت فعال این کشور در بخش عمومی از جمله ساخت و ساز ، صنایع خودرو، مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی و ماشین آلات توانست قراردادهایی به ارزش 176.7 میلیون رینگیت (بیش از 43 میلیون و 500 هزار دلار) برای صادرات به کشورمان امضا کند.
    'مالیزیا رزرو' نوشت: این موفقیت در راستای تمرکز ماترید بر ایران به عنوان یک بازار مهم صادراتی در غرب آسیا بدست آمد.
    در بیانیه شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی آمده است: جدا از اهمیت استراتژیک جغرافیایی ایران، لغو تحریم ها به معنای افزایش تقاضا برای توسعه شهری و افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان در ایران است که این موضوع فرصت های تجاری زیادی را برای شرکت های مالزیایی فراهم می کند.
    ماترید تصریح کرد: برغم چالش های پیش روی بسیاری از فعالان بخش صنایع نفت و گاز، روابط تجاری ایران و مالزی همچنان قوی باقی می ماند و هر دو کشور اقدام به همکاری های بیشتر برای توسعه روابط تجاری کرده اند.
    ایران سال گذشته میلادی هفتمین شریک بازرگانی مالزی بین کشورهای خاورمیانه بود. میزان کل مناسبات تجاری مالزی با ایران سال گذشته دو میلیارد و 90 میلیون رینگیت (حدود 515 میلیون دلار) برآورد شد که سهم صادرات به ایران معادل یک میلیارد و 950 میلیون رینگیت (حدود 480 میلیون دلار) بوده است.
    بیشترین سهم صادرات به ایران را به ترتیب روغن پالم و مشتقات آن (معادل 48.6 درصد کل صادرات) مواد و محصولات شیمیایی (11.6 درصد ) و کائوچو (11.4 درصد) به خود اختصاص داده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو