عصر بازار

توافقنامه‌های تهران - باکو تصویب شد

عصر اعتبار- با وجود مخالفت چند نماینده مجلس آذربایجان توافقنامه‌های تهران - باکو تصویب شد.

توافقنامه‌های تهران - باکو تصویب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، روز سه‌شنبه باوجود مخالفت سه تن از نمایندگان، مجلس ملی جمهوری آذربایجان چند توافقنامه امضا شده میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد.

    نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان در این جلسه، موافقتنامه‌های ادامه ساخت و بهره‌برداری نیروگاه برق آبی و سد آبی خداآفرین و قیزقلعه سی روی رود ارس، پیشگیری، محدودسازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی را تایید کردند.

    در این جلسه همچنین چارچوب توافق فروش برق امضا شده میان جمهوری آذربایجان و ایران و نیز توافقنامه اتصال راه‌آهن‌های دو کشور مورد تصویب قرار گرفت. این اسناد در جریان سفر رسمی 4 اسفند ماه سال گذشته  الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان به ایران امضا شده بود.

    در این جلسه سه تن از نمایندگان مجلس ملی آذربایجان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه ارمنستان و شایعه سفر دکتر روحانی به ایروان، با تصویب توافقنامه‌های باکو با تهران مخالفت کردند.

    اگتای اسد اف رئیس مجلس ملی آذربایجان در واکنش به اعتراض این نمایندگان خاطرنشان کرد: شما باید در باور و پذیرش اخبار بیشتر دقت کنید و من بعید می‌دانم رئیس جمهوری ایران به ارمنستان سفر کند.

    وی گفت: در مجلس شورای اسلامی ایران اظهارات منفی این چنینی علیه جمهوری آذربایجان مطرح نمی‌شود.

    رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان افزود: ایران کشور مستقلی است و هر سیاستی را در قبال آذربایجان اتخاذ کند جمهوری آذربایجان واکنش متناسب نشان خواهد داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی