عصر بازار

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده:

قیمت سهام با نگاه بلند مدت جذاب شده است

عصر اعتبار- با توجه به افت بازار در ماه های اخیر به نظر من اصلاح خوبی در قیمت سهام پس از رشد هیجانی سال گذشته صورت گرفته و از این به بعد خرید سهام جذابیت بیشتری دارد.

قیمت سهام با نگاه بلند مدت جذاب شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، فردین آقابزرگی، مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفت و گو درباره وضعیت بازار با تاکید بر اینکه افت های اخیر قیمت ها را به محدوده های جذابی رسانده است، گفت: بعید می دانم چنین افت های سنگینی فعلا در بازار تکرار شود.

    وی به اصلاح قیمت ها در برخی صنایع اشاره و گفت: به عنوان مثال در یک ماه اخیر بیش از 25 درصد اصلاح قیمتی در صنعت خودرو داشتیم که می تواند خریدها را در نرخ های فعلی جذاب کند.

    این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره پیش بینی روند آتی قیمت ها در بازار سرمایه گفت: در حال حاضر پیش بینی وضعیت بازار به خصوص در بلند مدت دشوار است.

    آقابزرگی معتقد است از این به بعد دغدغه کاهش قیمت ها با شیب تند احتمالا در بازار وجود نخواهد داشت و حتی در برخی صنایع با توجه به شناسایی سودهای خوب و آغاز فصل مجامع سهامداران می توانند برنامه ریزی خوبی برای دریافت سود نقدی داشته باشند.

    وی با تاکید بر اینکه سهامداران پس از رکود طولانی مدت حاکم بر بازار بهتر است امسال از فصل مجامع به خوبی بهره ببرند،گفت: هرچند به دلیل کمبود نقدینگی در بنگاه های اقتصادی سیاست تقسیم سود نقدی برای بسیاری از شرکت ها سخت است اما این سیاست ابزاری برای جذب سهامدار است چراکه جذابیت خاصی برای همه سهامداران دارد.

    مدیر عامل کارگزاری بانک آینده پیش بینی کرد فصل مجامع امسال بهتر از سال گذشته خواهد بود.

    آقابزرگی همچنین به برنامه ریزی های دولت برای پرداخت بدهی به پیمانکاران و شرکت های خصوصی اشاره کرد و گفت: دولت در تلاش است با انتشار اوراق مشارکت و اوراق بدهی، بدهی خود را پرداخت کند که این اتفاق باعث خروج بسیاری از شرکت ها از بحران کمبود نقدینگی خواهد شد چراکه در سالهای اخیر کمبود نقدینگی مهمترین معضل شرکت ها و واحدهای تولیدی اقتصاد ما بوده است.

    وی به سایر گشایش های مالی پس از اجرای برجام اشاره کرد و افزود: همه این موارد در کنار هم می تواند به شرکت هایی که نیازمند واردات تکنولوژی جدید، اجرای طرح های توسعه ای و تامین مواد اولیه هستند، کمک شایانی کند، علاوه بر این شرکت های صادراتی نیز راحتتر اقدام به تولید و صادرات کالای خود خواهند کرد.

    مدیر عامل کارگزاری بانک آینده با تاکید بر چشم انداز روشن پیش رو ، اظهار داشت: هرچند افق های روشنی پیش روی بازار سرمایه ترسیم شده است اما نباید فراموش کرد این اتفاق ها یک شبه و به سرعت رخ نمی دهد و نیازمند زمان است و تاثیر این اتفاق های مثبت هم در بلند مدت خودشان را در صنایع و شرکت ها نشان می دهند.

    آقا بزرگی در ادامه به چشم اندار مثبت ورود سرمایه گذار خارجی به بازار سهام نیز اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن این اتفاق می تواند باعث جذب نقدینگی های جدید در بازار سرمایه شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو