عصر بازار

ارائه تسهیلات جدید به مشمولان متاهل خدمت سربازی

عصر اعتبار- جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، از ارائه تسهیلات جدید به مشمولان و سربازان متاهل برای اجرای خوشایندسازی خدمت سربازی خبر داد.

ارائه تسهیلات جدید به مشمولان متاهل خدمت سربازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سردار ابراهیم کریمی گفت: این افراد پس از فراقت از تحصیل با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، پلیس +10 می‌توانند با ثبت درخواست اعزام به خدمت، تاریخ اعزام را به انتخاب خود تا موعد قانونی آن تعیین کنند که این محدوده زمانی یک سال است.

    وی ادامه داد: قبلا شیوه اعزم به این صورت بود که هر زمان که مشمول خود را معرفی می‌کرد در اولین فرصت به خدمت اعزام می‌شد، اما اکنون برای اعمال خواسته مشمولان امکان تعیین زمان اعزام تا موعد قانونی اعزام به خدمت توسط خود مشمول فراهم شده است.

    سردار کریمی گفت: تعیین زمان اعزام به خدمت سربازی توسط مشمولان امکان تنظیم برنامه زندگی را به افراد می‌دهد تا بر اساس انتخاب خودشان در زمان مناسب به سربازی اعزام شوند.

    جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه با اعلام اینکه سازمان وظیفه عمومی برای به کارگیری تخصصی سربازان امکان ثبت توانمندی‌ها و تخصص‌های مشمولان را نیز فراهم کرده است، گفت: مشمولان کارشناسی و بالاتر می‌توانند در زمان ثبت درخواست اعزام به خدمت در دفاتر پلیس +10 رزومه خود را نیز ارائه کنند تا بر اساس توانمندی و تخصص‌هایی که دارند به کار گرفته شوند.

    سردار کریمی افزود: این رزومه‌ها قبل از اعزام مشمولان در اختیار سازمان‌های مربوطه از جمله ارتش، ناجا و سپاه قرار داده می‌شود و سازمان‌ها بر اساس نیازشان می‌توانند افراد را انتخاب و در یگان‌های موردنیاز پذیرش کنند.

    وی درباره اجرایی شدن این طرح هم افزود: این موضوع باعث کسب تجربه بیشتر سربازان و بهره‌وری بیشتر نیروی انسانی در نیروهای مسلح می‌شود. همچنین به کارگیری تخصصی متناسب با توانمندی افراد موجب کسب رضایت بیشتر آنان در طول دوران خدمت مقدس سربازی خواهد شد.

    سردار کریمی در تشریح تسهیلات اعطا شده به سربازان متاهل از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر بکارگیری سربازان متاهل در شهر محل سکونت همسر نیز گفت: مشمولان متاهل در ابتدای ثبت درخواست اعزام به خدمت باید مشخصات تاهل خود و شهر موردنظر را در سامانه دفاتر ثبت کنند. مشمولان متاهل باید به نزدیکترین مراکز آموزشی شهر موردنظر آنان معرفی شوند و پس از اتمام دوره آموزشی در شهر موردنظر به خدمت گرفته می‌شوند.

    وی همچنین از انجام هماهنگی با معاونت نیروی انسانی نیروهای مسلح برای تحقق این اهداف و برنامه‌ها خبر داد و افزود: پس از اتمام دوره آموزشی، معاونت نیروی انسانی سازمان‌های مربوطه، یگان خدمتی کارکنان وظیفه را مشخص می‌کنند. با اجرای این طرح احتمال بهره‌مندی همزمان مشمولان از همه امتیازات وجود ندارد. برای مثال مشمول متاهلی که دارای تخصص و تجربه لازم است، در صورت بکارگیری در محل زندگی همسر ممکن است امکان به کارگیری تخصصی وی میسر نشود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی