عصر بازار

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران:

بورس جایگاه خودش را در سرمایه‌گذاری خارجی پیدا نکرده است

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از یک درخواست سرمایه گذاری ۸۰ میلیون دلاری در بورس خبر داد و گفت: یکی از مشکلات جدی که در بازار بورس داریم این است که حساب ارزی نمی توان باز کرد.

بورس جایگاه خودش را در سرمایه‌گذاری خارجی پیدا نکرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد خزایی با بیان اینکه بورس جایگاه خودش را در سرمایه گذاری خارجی پیدا نکرده است، گفت: علاوه بر این موضوع، بورس هنوز جایگاهش را در استفاده از مکانیزم های بازار مالی در دنیا و داخل برای ورود منابع پیدا نکرده است.

    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در بیان دلایل این مسئله اظهار داشت: یکی از دلایل آن محدودیت های قانونی است که وجود دارد. دلیل دیگر تحریم ها است، ضمن اینکه اساساً ورود منابع مالی خارجی از طریق بورس نیز مکانیزم های خاص خودش را دارد که یک توسعه یافتگی در این زمینه ضرورت دارد.

    خزایی در عین حال تصریح کرد: البته بورس می تواند قابلیت های زیادی داشته باشد و کاملا از این حالت منفعلانه خارج شود.

    وی درباره سرمایه گذاری خارجی در بورس بیان داشت: در سال گذشته حدودا 200 میلیون دلار سرمایه گذری خارجی در بورس داشته ایم در حالی که این رقم، بسیار بسیار پایین است، هر چند که اگر تحریم ها را نیز در نظر بگیریم، این مقدار هم رقم خوبی است.

    خزایی با اشاره به ظرفیت بورس در سرمایه گذاری گفت: در بعضی از قوانین و مقررات نیازمند اصلاح هستیم تا بورس بتواند نقش خودش را در آینده در حوزه سرمایه گذاری خارجی بازی کند.

    وی نگاه مسئولین به بورس را مورد انتقاد قرار داد و بیان داشت: نگاه مدیران این نبوده است بورس ما با ساز و کارهای بین المللی پیش برود. البته بعضی از دلایلی که در گذشته وجود داشته، منطقی بوده است زیرا بازار ارز ایران کفاف و ظرفیت این کشش را نداشت.

    خزایی  خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی که در بازار بورس داریم این است که حساب ارزی نمی توان باز کرد، یعنی وقتی سرمایه گذار جذب شده است نمی تواند حساب پولی باز کند.

    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به تلاش ها در این حوزه نیز اشاره کرد و بیان داشت: هفته گذشته که در هیئت عالی سرمایه حضور داشتیم، یک درخواست سرمایه گذاری 80 میلیون دلاری در بورس داشتیم که با توجه به اینکه سرمایه گذار علاقه مند بود رقمش را افزایش دهد اعتبارنامه را برای افزایش رقم نگه داشتیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو