عصر بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

طرح‌های دارای بازار فروش در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موفقیت یا عدم موفقیت پروژه های اقتصاد مقاومتی صرفا در اختیار دولت نیست و تحقق این طرح یک مشارکت همگانی را طلب می کند.

طرح‌های دارای بازار فروش در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی یزدانی سه شنبه بعد از ظهر در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی بیست و چهارمین استانی می باشد که در حدود 50 روز گذشته در قالب این طرح در آن حضور یافته ایم و نسبت به تشکیل کمیته بررسی تخصصی بخش صنعت و معدن ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع استان‌ها اقدام شده است.

    وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال مبنی بر ایجاد اشتغال و تحرک و بهره مندی طبقات پایین جامعه توسط صنایع کوچک، افزود: در راستای همین فرمایشات طرح رونق در صنایع کوچک و متوسط کشور راه اندازی شد تا به وسیله آن واحدها و طرح های کوچک و متوسط صنعتی که در حال حاضر غیر فعال و یا زیر ظرفیت فعالیت می کنند به چرخه تولید بازگشته و یا به ظرفیت های تولید اسمی برسند.

    یزدانی معرفی طرح رونق در صنایع کوچک و متوسط کشور و تشکیل کمیته بررسی ایجاد رونق در بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح های نیمه تمام صنعتی استان را از اهداف برگزاری این کارگروه خواند و تصریح کرد: ارایه فرآیند پیشنهادی جهت شناسایی واحدها و طرح‌های مشمول حمایت؛ ارایه مشوق‌های پیش‌بینی شده برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و همچنین معرفی پتانسیل‌های صندوق های تحت پوشش وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از اهداف دیگر این نشست می باشد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر اصلی ترین مشکل واحدهای صنعتی فقدان منابع مالی است و در همین راستا وزارت صنعت و معدن سعی دارد با اجرای طرح رونق اقتصادی و ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای راکد و بالای 60 درصد پیشرفت شرایط را بهبود ببخشد.

    وی با بیان اینکه 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اعطا به واحدهای صنعتی پیش بینی شده است، اذعان کرد: از این مبلغ 9000 میلیارد تومان مربوط به واحدهای کوچک، 3000 میلیارد تومان مربوط به واحدهای متوسط و 4000 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مربوط به طرح های با پیشرفت بالای 60 درصد می باشد.

    یزدانی با بیان اینکه از 3018 واحد موجود در استان 2750 واحد جزء واحدهای صنایع کوچک می باشد، افزود: بیشترین واحدهای متوقف و زیر ظرفیت تولید مربوط به واحدهای کوچک می باشد.

    وی اولویت اصلی پرداخت تسهیلات این طرح را داشتن بازار فروش معرفی کرد و گفت: آن دسته از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید باشند برای گرفتن تسهیلات معرفی می شوند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت نام 9510 واحد و 2470 طرح تا ساعت 10 صبح روز سه شنبه در سامانه بهین یاب خبرداد و اذعان کرد: از این تعداد تاکنون 1178 واحد و طرح به بانک ها معرفی شده اند که سهم استان آذربایجان غربی از این میزان 68 طرح و واحد می باشد.

    مهندس یزدانی خاطرنشان کرد: سایر واحدها و طرح های بررسی شده و دارای شرایط احراز،  باید تا پایان تیرماه به بانک های عامل معرفی شوند، امیدواریم با همراهی هایی که مدیران بانک ها به عمل خواهند آورد شاهد ایجاد اشتغال های جدید و رونق اقتصادی استان باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو