عصر بازار

بر اساس اطلاعات گمرک ایران:

تبادلات تجاری با عربستان همچنان ادامه دارد

عصر اعتبار- در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۵ نسبت به دو ماهه نخست سال ۱۳۹۴، حجم مبادلات تجاری ایران و عربستان ۸۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

تبادلات تجاری با عربستان همچنان ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک ایران، در دو ماهه نخست سال جاری، حجم صادرات ایران به عربستان از نظر وزنی معادل 33 تن بوده است که این میزان 48 هزار و 500 دلار یا 147 میلیون تومان ارزش داشته است.

    کالاهای صادراتی ایران به عربستان «کف پوش‌ها»، «سایر ظروف شیشه‌ای» و «کاشی و چهارگوش» است.

    همچنین بر اساس اطلاعات گمرک، در دو ماهه نخست سال جاری ، از عربستان هزار تن کالا به ایران وارد شده است. این میزان، یک میلیون و 530 هزار دلار معادل چهار میلیارد و 628 میلیون تومان ارزش داشته است.

    کالاهای وارداتی از عربستان، به ایران «پلی اتیلن»، «اکسیدهای تیتان»، «قوطی و جعبه چند لایه» بوده‌اند.

    تراز تجاری ایران با عربستان در دو ماهه نخست سال جاری منفی چهار میلیارد و 481 میلیون تومان بوده است و مجموع مبادلات ایران و عربستان در سال جاری چهار میلیارد و 628 میلیون تومان بوده است.

    به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات گمرک در دو ماهه نخست سال 1394 نزدیک به  50 هزار و 715 تن صادرات ایران به عربستان بوده است که این میزان 28 میلیون و 91 هزار دلار معادل 79 میلیارد و 517 میلیون تومان ارزش داشته است.

    در دو ماهه نخست سال گذشته واردات ایران از عربستان نیز معادل دو هزار و 106 تن بوده است که این میزان 14 میلیارد و 543 میلیون تومان یا پنج میلیون و 153 هزار دلار کاهش یافته است. بنابراین تراز تجاری ایران در دو ماهه نخست گذشته 64 میلیارد و 974 میلیون تومان بوده‌ است.

    در سال گذشته حجم مبادلات ایران و عربستان 94 میلیارد تومان بوده است.

    بر اساس اطلاعات گمرک ایران، حجم مبادلات ایران و عربستان، در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به دو ماهه نخست سال گذشته 89 میلیارد و 570 میلیون تومان کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو