عصر بازار

اطلاعات سهامداران بورس را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها نمی‌دهیم

عصر اعتبار- وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص موضوع افشای اطلاعات سهامداران بورس برای قطع یارانه نقدی اعلام کرد: اطلاعات سهامداران بورس امانت بوده و غیرقابل افشا است، ارایه اطلاعات جز با دستور مرجع قضایی غیرممکن است.

اطلاعات سهامداران بورس را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها نمی‌دهیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، وزارت امور اقتصادی و دارایی به دنبال رسانه‌ای شدن نامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخصوص مطالبه اطلاعات هویتی کلیه سهامداران حقیقی بورس، با صدور بیانیه‌ای رسانه‌ای ضمن اطمینان بخشی به سهامداران، ارایه چنین اطلاعاتی را جز با دستور مرجع قضایی غیرممکن خواند.

    در این بیانیه آمده است:

    در پی انتشار نامه اداری سازمان هدفمندی یارانه‌ها خطاب به وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور ارسال اطلاعات هویتی کلیه سهامداران حقیقی بورس، تصریح می دارد، به موجب مواد12 و 18قانون بازار اوراق بهادار و همچنین ماده 16قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، سازمان بورس و اوراق بهادار ضامن و مسوول حفظ اطلاعات و اسرار سهامداران حقیقی و حقوقی بورس بوده و اطلاعات ایشان تنها در موارد خاص و با درخواست و دستور دادستان کل کشور امکان پذیر خواهد بود. مواد قانونی مورد اشاره همچنین تصریح می دارد افشای مستقیم و یا غیرمستقیم اطلاعات سهامداران به هر دلیلی، مشمول مجازات کیفری خواهد بود. لذا ضمن اطمینان بخشی به سهامداران بورس و اوراق بهادار بار دیگر تاکید می کند اطلاعات هویتی و مالی ایشان به مثابه امانت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و به هیچ وجه مورد افشاء واقع نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی