عصر بازار

قانون بیمه بیکاری اصلاح شد

افزایش حقوق بازنشستگان

عصر اعتبار- اصلاح قانون بیمه بیکاری ، ۳.۵ برابری نرخ تولد در شهرها نسبت به روستاها ،آغاز پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و حمایت بهزیستی از کودکان بزهکار ازجمله اخبار حوزه رفاه وتامین اجتماعی بوده است.

افزایش حقوق بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در هفته جاری اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی رخ داده که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

    اصلاح قانون «بیمه بیکاری» در دستور کار

    اصلاح مواد 9 و 10 آیین نامه اجرای قانون بیمه بیکاری در دستور کار این هفته معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.

    براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی حسب تکلیف انجام شده در جلسه معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تهیه پیشنهاد اصلاح مواد 9 و 10 آیین نامه اجرای قانون بیمه بیکاری به منظور رفع مشکل اشتغال مجدد مقرری بگیران و رفع ابهام در خصوص نحوه اجرای این مواد در دستور کار معاونت فنی و درآمد قرار گرفت.

    همچنین سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد : تحویل مدارک و انجام امورمربوط به دریافت کمک هزینه اروتزوپروتز در کارگزاری های رسمی محدوده  هرشعبه سازمان، گامی جهت نیل به اهداف تسریع و تسهیل ارائه خدمات درسازمان است.

    نرخ تولد در شهرها 3.5 برابر روستاها است

    آمارهای هفته جاری لحظه‌ای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که از ابتدای سال 95 تاکنون 278هزار و 848 تولد در شهرها و 78هزار و 651ولادت نیز در روستاها صورت گرفته که بیانگر 3.5 برابر بودن تولد در شهرها است.

    بر اساس آمارهای ثبت احوال از ابتدای سال جاری تا کنون 357 هزار و492 نفر در کشور متولد شده اند که از این تعداد 183 هزار و 36 نفر پسر و 174هزار و 458نفر دختر بوده اند.

    بر این اساس در این مدت تولد نوزاد پسر حدود 2.3 درصد بیشتر از تولد نوزادان دختر بوده است.

    پرداخت افزایش حقوق مستمری بگیران

    مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی در روزهای میانی هفته  از پرداخت افزایش حقوق مستمری‌بگیران این سازمان در ١٣ اداره کل این سازمان خبر داد.

    منصور آتشی اظهار داشت: هیئت وزیران در تاریخ ١٦ خرداد افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی را تصویب کرد و در این سازمان اقدامات لازم برای اجرای این مصوبه صورت گرفت و نرم افزارهای مربوطه تهیه شد.

    وی با بیان اینکه مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی از ٢۰ لغایت ٢٧ هر ماه به حساب آنان واریز می‌شود، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در ٢۰ استان کشور از ٢۰ خرداد و همزمان با حقوق خردادماه درحال پرداخت است.

    بیمه 31 هزار نویسنده و هنرمند

    مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در این هفته با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 31 هزار نویسنده و هنرمند تحت پوشش بیمه سازمان هستند گفت: ظرفیت پذیرش افراد جدید را نیز داریم.

    سیروس نصیری در مورد بیمه نویسندگان و هنرمندان گفت: در حوزه بیمه این افراد هم اکنون ما مشکلی نداریم و با توافقی که انجام شده قرار است بدهی گذشته ناشی از عدم پرداخت حق بیمه هنرمندان و نویسندگان طی اقساط چند ماهه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و البته پرداختی های امسال نیز به‌روز انجام شود.

    وی افزود: بخشی از بیمه هنرمندان از هدفمندی یارانه ها تامین می شود که سقف تعداد آن 10 هزار و 477 نفر است و بر اساس صحبت‌های انجام شده یک تا دو هزار نفری را که هنوز در این بخش ظرفیت وجوددارد به تشخیص خود آنها به ما معرفی و به لیست بیمه اضافه خواهیم کرد.

    حمایت بهزیستی از کودکان بزهکار و نیازمند

    رئیس سازمان بهزیستی در هفته جاری با اشاره به اینکه حمایت از کودکان بزهکار خانواده های جامعه هدف از جمله اهداف سازمان است، گفت: در همین راستا با کانون اصلاح و تربیت نیز همکاری می کنیم.

    انوشیروان محسنی بندپی  در مورد حمایت از خانواده زندانیان افزود: سازمان بهزیستی وظیفه‌ای در قبال حمایت از خانواده زندانیان ندارد، مگر اینکه جزئی از جامعه هدف ما محسوب شود و در این صورت است که به این بحث ورود پیدا می‌کنیم.

    وی با اشاره به اینکه معمولا از کودکانی که دچار بزهکاری، سرقت و یا جرم‌های دیگری شوند، حمایت می‌کنیم گفت: این افراد به جامعه هدف ما نزدیک هستند و ما آمادگی آن را داریم که خود کودک و خانواده‌اش را حمایت کرده تا از خدمات سازمان بهره‌مند شوند.

    یارانه 700 هزار نفر در تیر ماه حذف می شود

    معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون نیز در این هفته، از حذف یارانه 700 هزار نفر در تیر ماه امسال خبر داد و گفت: در صورتی یارانه این افراد حذف نمی شود که دولت در این زمینه مصوبه جدیدی صادر کند.

    احمد میدری به تبصره 14 مصوبه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود : این مصوبه دولت را موظف کرده است یارانه 24 میلیون نفر از پردرآمدهای کشور را حذف کند.

    وی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، قضات و بازرگانان را از جمله افراد پردرآمد توصیف کرد و گفت: برهمین اساس دولت در سال گذشته موفق شده است یارانه 3 میلیون و 300 هزار نفر از این جمعیت را حذف کند.

    میدری تعداد افرادی را که هنوز یارانه آنان حذف نشده است و جزو اعضای هیئت علمی و قضات و بازرگانان به شمار می آیند 700 هزار نفر برشمرد و افزود: در صورتی که دولت در این خصوص مصوبه ای نداشته باشد تیر امسال یارانه این افراد نیز حذف خواهد شد .

    شناسنامه دار شدن مددجویان بهزیستی

    مدیرکل بهزیستی استان تهران در روزهای ابتدایی هفته از برگزاری جشنواره شبهای مهربانی در شیرخوارگاه آمنه درطول ماه رمضان خبر داد و گفت: 170 هزار مددجوی بهزیستی تهران به زودی شناسنامه دار می شوند.

    احمد دلبری  افزود: جشنواره شب‌های مهربانی در ماه مبارک رمضان با شعار هر ایرانی یک همیار بهزیستی در شیرخوارگاه آمنه بررگزارمی شود که امیدواریم با برپایی این جشنواره در راستای حل مشکلات 170 هزار مددجوی استان موثر باشیم.

    وی از فعال سازی کانون داوطلبان در ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: یک غرفه نیز به کانون داوطلبان اختصاص داده شده و مردم می‌توانند با مراجعه فرم‌های مربوط را پر کنند و علاوه بر آن کانال‌های تلگرامی و وب‌سایت بهزیستی استان تهران نیز آماده دریافت اطلاعات داوطلبان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی