عصر بازار

ماموریت رییس جمهوری بلاروس به سفیر جدید در تهران

عصر اعتبار- یوری لازارچیک دیپلمات ارشد بلاروس با تاکید الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری این کشور برای توجه ویژه به توسعه روابط اقتصادی دو جانبه با ایران، به عنوان سفیر جدید در تهران منصوب شد.

ماموریت رییس جمهوری بلاروس به سفیر جدید در تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، لازارچیک که پیش از این به عنوان نفر دوم سفارت بلاروس در تهران خدمت کرده و به زبان فارسی آشنایی دارد، قبل از انتصاب به عنوان سفیر جدید، معاون اداره کل امور اداری وزارت خارجه این کشور بوده است.
    وی همچنین سال ها سابقه کار دیپلماتیک در افغانستان دارد.
    لوکاشنکو دیروز (چهارشنبه) در نشست با گروهی از مقام های بلاروسی با موضوع آغاز کار سفیران جدید این کشور، اعلام کرد که توسعه روابط از جمله اقتصادی با ایران باید در کانون تلاش سفارت بلاروس در تهران قرار گیرد.
    بنا به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مینسک، رییس جمهوری بلاروس افزود: توسعه روابط با ایران، کره جنوبی ژاپن، ویتنام و برزیل برای بلاروس اهمیت بسیاری دارد و باید همکاری های خود را با این کشورها گسترش دهیم.
    آندری کابیکف نخست وزیر بلاروس نیز در این باره با تاکید براینکه فرصت های بزرگی برای افزایش همکاری های اقتصادی تهران و مینسک فراهم شده است، گفت: وزیران پیشنهادهای خود را برای عملی کردن همکاری های بیشتر اقتصادی بین مینسک و تهران ارائه کنند.
    رییس جمهوری بلاروس ماه گذشته همزمان با نشست دو روزه کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرده بود که ارزش روابط اقتصادی تهران و مینسک باید از مرزهای کنونی فراتر برود.
    لوکاشنکو با ضروری خواندن توسعه فراگیر همکاری های ایران و بلاروس در عرصه های مختلف، خواستار افزایش سه برابری ارزش روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور شد.
    ایران و بلاروس ماه گذشته نقشه راه توسعه روابط اقتصادی دو کشور از سالانه 75 میلیون دلار کنونی به 250 میلیون دلار تا پایان سال 2017 را در جریان نشست کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و ویتالی وواوک وزیر صنایع بلاروس در مینسک امضا کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو