عصر بازار

ارزان شدن ۱۷ تا ۲۲ درصدی تعرفه اینترنت

عصر اعتبار- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدام های صورت گرفته برای ارزان تر شدن پهنای باند اینترنت داخل برای ارایه کنندگان عامل مهمی است تا بزودی مصرف کننده نهایی از ارزانی بین ۱۷ تا ۲۲ درصدی اینترنت برخودار شود.

ارزان شدن ۱۷ تا ۲۲ درصدی تعرفه اینترنت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز چهارشنبه در گفت و گویی به جلسه برگزار شده کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: تلاش جلسه بر این بود تا کسانی که از پهنای باند داخل استفاده می کنند از خدمات ارزان تری برخودار شوند.

    وی بیان کرد: مقرر شد شرکت ارتباطات زیرساخت بر همین اساس پهنای باند ارزان تری ارایه دهد و شرکت مخابرات ایران و زیرساخت نیز تسهیلاتی را برای انتقال مد نظر قرار دهند. واعظی خاطر نشان کرد: اقدام های در نظر گرفته شده عاملی خواهد بود تا مردم در آینده ای نزدیک بین 17 تا 22 درصد اینترنت را ارزان تر دریافت کنند.

    کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران شنبه شب گذشته جلسه ای برای تعیین نرخ تعرفه تلفن ثابت و اینترنت برگزار کرد و در آن تصمیم های لازم درباره نرخ های جدید اتخاذ شد که نتیجه نهایی آن بزودی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

    محمود واعظی پیش از این از تلاش برای کاهش تعرفه‌های اینترنت با مکانیسم مشخص خبر داده بود .

    وی کاهش تعرفه را به تصمیم‌گیری کمیسیون تنظیم مقررات منوط و درعین حال اضافه کرده بود این کاهش تعرفه کمتر از 15درصدی که قول داده بودم، نخواهد بود.
    آمارهای مرکز بررسی جهانی وضعیت اینترنت نشان می دهد تعداد کاربران اینترنت ایران از اواخر سال 2000 میلادی که 250 هزار کاربر داشته است با رشدی چشمگیر تا اواخر سال 2015 میلادی به بیش از 46 میلیون کاربر رسیده است.

    بر اساس گزارش این مرکز، آسیا یک میلیارد و 622 میلیون کاربر اینترنت دارد و آمارهای مربوط به بخش خاورمیانه نشان می دهد ایران از منظر تعداد کاربران رتبه نخست را با رقمی بالغ بر 46 میلیون دارد .

    در این گزارش جمعیت ایران 81 میلیون و 824 هزار و 270 نفر در نظر گرفته شده است که با 46 میلیون و 800 هزار نفر کاربراینترنت ضریب نفوذ 57.2 درصدی دارد.
    ایران همچنین 38درصد از تعداد کل کاربران اینترنت در خاورمیانه را تا نوامبر 2015 میلادی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو