عصر بازار

وزیر کشور:‌

مردم مؤلفه اصلی پیشبرد اقتصاد مقاومتی هستند

عصر اعتبار- وزیر کشور گفت:‌ در تمام اموری که مردم وارد کار شدند، کارها بخوبی و با موفقیت انجام شده است و مشارکت مردم و حضور آنان مؤلفه اصلی پیشبرد اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

مردم مؤلفه اصلی پیشبرد اقتصاد مقاومتی هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،  «عبدالرضا رحمانی فضلی»‌ عصر چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته فنی قرارگاه مدیریت جهادی اقتصاد مقاومتی در وزارت کشور، هدف از تشکیل این کمیته را ایجاد هماهنگی بیشتر،‌ رفع موانع موجود و تقویت امکانات مورد نیاز اجرای موفق اقتصاد مقاومتی در استانهای آذربایجان شرقی،‌ کرمان و لرستان به عنوان سه استان الگو عنوان کرد و افزود:‌ کمیته فنی به عنوان حلقه وصل استانها،‌ وزارت کشور و قرارگاه مدیریت جهادی اقتصاد مقاومتی عمل خواهد کرد.
    وی با تأکید بر ضرورت واگذاری طرحها و پروژه های نیمه تمام و قابل واگذاری به بخش خصوصی، از استانهای الگوی اقتصاد مقاومتی خواست این گونه طرحها را احصاء‌ کنند تا از طریق قرارگاه اقتصاد مقاومتی، مسایل واگذاری آنها پیگیری شود.
    رحمانی فضلی همه دستگاههای اجرایی را علاقه مند و فعال در عرصه اجرای اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و گفت: طرحهای اقتصاد مقاومتی نباید مختص مرکز استان باشد بلکه مراکز روستایی و شهرستانهای دوردست استانها را نیز شامل شود و عدالت محور باشد.
    وزیر کشور با اشاره به اهمیت ایجاد ظرفیت لازم برای پیشبرد طرحهای اقتصاد مقاومتی در استانهای سه گانه از طریق فراهم کردن امکانات و سرمایه آموزش مجریان آن، افزود: یکی از ویژگی های اجرایی وامهای اقتصاد مقاومتی، کار روی روشهای تأمین مالی این طرحهاست و باید بدون پول کارها را پیش ببرید.
    رحمانی فضلی گفت: ‌کار اعضای کمیته فنی تسهیل امور بدون خروج از قانون است؛ ضمن اینکه باید دست دستگاه های اجرایی عضو کمیته فنی باز و نمایندگان آن دارای اختیار لازم برای پیشبرد امور باشند.
    وزیر کشور با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در ترغیب مردم به مشارکت در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد:‌ رسانه ملی و علما ‌اگر پای کار بیایند می توانیم فرهنگ اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم و در این خصوص می توان از طریق ساخت فیلم و سریال در رسانه ملی با موضوع اقتصاد مقاومتی مفاهیم و پیام های آن را به طور غیرمستقیم به مخاطبان انتقال داد.
    در نخستین نشست کمیته فنی قرارگاه مدیریت جهادی اقتصاد مقاومتی «ناصریان» معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور به بیان اهم فعالیتهای این معاونت در موضوع تفویض اختیار در حوزه های مرتبط با اجرای اقتصاد مقاومتی پرداخت.
    در ادامه جلسه «دین پرست» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به شرح وظایف و اقدامات انجام شده در موضوعات مختلف اقتصاد مقاومتی پرداخت و درباره سه استان آذربایجان شرقی،‌ کرمان و لرستان به عنوان استانهای الگو برای اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: ‌این سه استان 15 و نیم درصد مساحت،‌ 11 درصد جمعیت و 13درصد شهرستانهای کل کشور را شامل می شود.
    در این نشست، همچنین «بازوند» استاندار لرستان، «رزم حسینی» استاندار کرمان‌ و «جبارزاده» استاندار آذربایجان شرقی به ترتیب به بیان قابلیت ها،‌ امکانات و موانع اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در استانهای تحت مسئولیت خود پرداختند و نمایندگان نهادها و دستگاههای اجرایی کشور به موارد مطرح شده پاسخ دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی