عصر بازار

در جلسه هیأت وزیران انجام شد

تصویب آیین‌نامه نحوه واگذاری اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران غیردولتی

عصر اعتبار- هیأت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری آیین‌نامه نحوه واگذاری اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران غیردولتی را به تصویب رساند.

تصویب آیین‌نامه نحوه واگذاری اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران غیردولتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، هیأت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری، آیین‌نامه نحوه واگذاری اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران غیردولتی را به تصویب رساند. در آیین‌نامه مذکور، نحوه انتشار اسناد خزانه اسلامی و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن و نیز کیفیت داد و ستد آنها و نیز چگونگی پرداخت مطالبات پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی طرف حساب مشخص شده است.

    با تصویب دولت، مبلغ پنجاه و یک هزار و دویست و چهل و هفت میلیارد و دویست و پانزده میلیون ریال از بدهی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به بانک کشاورزی تا پایان سال 1393، به عنوان بدهی دولت به بانک کشاورزی منظور می‌شود.

    همچنین در این جلسه ، به بررسی گزارش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص اهم برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در راستای اطفاء حریق هوایی در عرصه‌های طبیعی کشور و نیز معرفی طرح جامع اطفاء حریق در این عرصه‌ها شامل مراحل پیشگیری از حریق، کشف و شناسایی، اطفاء حریق و عملیات بعد از اطفاء پرداخت و رسیدگی به آن را به ستاد مدیریت بحران محول کرد.

    به گزارش این وزارتخانه تعریف و ایجاد پل ارتباطی برای اطلاع‌رسانی از حوادث آتش‌سوزی و اقدام به موقع برای اعزام بالگرد، انجام عملیات اطفاء حریق هوایی در سال 94، آماده‌سازی هواپیمای ایلوشین با ظرفیت پاشش آب به میزان 40 تن، طراحی و ساخت مخازن و بسکت‌های ویژه بالگرد و هواپیما، تعریف سامانه پایش و هشدار با استفاده از پهباد و حسگرهای استقراری و هماهنگی برای تأمین و نصب این اقلام در مناطق هدف، برنامه‌ریزی آموزش خلبانان و تیم‌های ویژه اطفاء حریق هوایی، پیش‌بینی و تعریف سامانه هدایت خلبان در حین عملیات جهت تشخیص دقیق آتش و قابلیت عملیات اطفاء در شب که به تدریج روی بالگردها و هواپیما نصب خواهد شد، از اهم اقدامات این وزارت در موضوع اطفاء حریق بوده است.

    لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی و عضویت در اتحادیه آن، از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه تصویب شد. این کنوانسیون در راستای اهمیت و لزوم ایجاد نظام مؤثر حمایت از ارقام گیاهی در کشورهای متعاهد و یکسان‌سازی فرآیند ثبت ارقام جدید گیاهی در کشورهای عضو فعالیت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو