عصر بازار

بیمه و بازنشستگی زنان خانه‌دار باید در کشور اجرایی شود

عصر اعتبار- نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برخی مسائل حوزه زنان ربطی به سیاست و دولت ندارد و باید اجرایی شود، گفت: بیمه و بازنشستگی زنان خانه‌دار از این جمله مسائل مهم حوزه زنان است که باید اجرا شود.

بیمه و بازنشستگی زنان خانه‌دار باید در کشور اجرایی شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، هاجر چنارانی گفت: بیشترین برنامه‌هایی که امیدوارم بتوانیم در فراکسیون زنان مجلس پیگیری کنیم و آنها را به نتیجه برسانیم، بودجه زنان سرپرست خانوار است.

    وی ادامه داد: باید پرونده‌های زنان سرپرست خانوار جمع‌آوری شده و در یک جا جمع شود چرا که الان یک‌سری موازی‌کاری‌ها در دولت در حال انجام است در مرحله اول باید تمام پرونده‌ها به کمیته امداد امام خمینی(ره) منتقل شود تا از موازی کاری جلوگیری شود؛ بیمه کردن زنان خانه‌دار یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امیدواریم بتوانیم آن را عملیاتی کنیم چراکه تحکیم بنیان خانواده موضوعی است که باید در تمام برنامه‌های حوزه زنان به صورت جدی در نظر گرفته شود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در زمینه اشتغال زنان به این اعتقاد ندارم که زنان به هر قیمت و در هر جایی مشغول به کار شوند؛ شأن زن، شأن مقدس و والایی است و باید به خانه‌داری بها داده شود اما در هیچ جایی مانند بیمه‌ها و بازنشستگی، زنان خانه‌دار دیده نشده‌اند و همین باعث می‌شود مادرانی و زنانی که زحمات زیادی می‌کشند زمان رسیدن به پیری محتاج فرزندان شوند درحالیکه باید جایگاه ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

    چنارانی اظهار داشت: برخی مسائل حوزه زنان ربطی به سیاست و دولت ندارد و باید اجرایی شود که از جمله آنها بیمه و بازنشستگی زنان خانه‌دار است؛ ما باید شأن و ارزش والای یک زن را در جایگاه والای خود قرار دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی