عصر بازار

کاهش ۲ هزار واحدی شاخص در ۵ روز؛

دغدغه اطلاعات نادرست بورسی در فضای مجازی

عصر اعتبار- معاون بورس تهران با اشاره به دغدغه ارائه اطلاعات نادرست در فضای مجازی گفت: دستگاه های مسئول باید به این مساله ورود کنند و منتشر کنندگان اینگونه اطلاعات نادرست را مورد پیگیری قرار دهند.

دغدغه اطلاعات نادرست بورسی در فضای مجازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی صحرایی در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دو سیما افزود: کاهش نرخ سود بانکها به رونق بازار بورس کمک می کند.

    معاون بورس تهران گفت: با توجه به شرایط پسا برجام و فراهم شدن زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور، نباید فضا را مشوش کنیم تا تمایل سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار بورس و سرمایه افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه شاخص بورس تهران در یک هفته گذشته دو هزار واحد کاهش یافته است، نزدیک شدن به فصل مجامع شرکت های بزرگ و ارائه عملکرد سال 94 و ترجیح سهامداران برای دریافت سود سالیانه را از جمله دلایل این کاهش اعلام کرد.

    معاون بورس تهران افزود: سهامداران حقوقی همچون سهامداران خرد، می توانند در معاملات عادی یا بلوکی ورود کنند و منعی در این باره وجود ندارد. بازار بلوکی در بورس که از سال 92 و به صورت ترجیحی صورت گرفته، جزیی از بازار است و نمی تواند خارج از آن دیده شود.

    وی افزود: نقد شوندگی یکی از وظایف بازار بورس است و با شرایط کنونی بورس، این وضعیت بهبود یافته است. بحث نقد شوندگی و شفافیت در بازار بورس هر دو مهم است و باید بین آنها موازنه باشد.

    صحرایی ارائه اطلاعات نادرست در فضای مجازی را یکی از دغدغه های اصلی مسئولان بورس دانست و گفت: دستگاه های مسئول باید به این مساله ورود کنند و منتشر کنندگان این گونه اطلاعات نادرست را مورد پیگیری قرار دهند.

    وی با این حال گفت: سازمان بورس تلاش کرده است تا جلوی عرضه اطلاعات نادرست در فضای مجازی را بگیرد و اطلاعات را به صورت شفاف ارائه کند و با منتشر کنندگان اطلاعات نادرست برخورد نماید.

    معاون بورس تهران افزود : اگر ارائه اطلاعاتی باعث شود که تصمیم گیری سهامداران بازار بورس دچار خلل شود، سامانه بورس به صورت خودکار نمادها را متوقف می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو