عصر بازار

هشدار به خانواده‌ها درباره شهریه مدارس غیردولتی

عصر اعتبار- رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه برخی مدارس از سال ۸۴ مورد بازرسی قرار نگرفته‌اند، گفت: خانواده‌ها هر شهریه‌ای را که مدرسه از آنها تقاضا دارد، پرداخت نکنند.

هشدار به خانواده‌ها درباره شهریه مدارس غیردولتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت:‌ در موضوع نظارت و ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی طی سه سال اخیر برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفت تا بتوانیم مطابق قانون شهریه‌ها را منطقی کنیم.

    او گفت: متأسفانه علی رغم برخی ادعاها که می‌گویند نظارتی بر عملکرد مدارس غیردولتی صورت نمی‌گیرد باید گفت که در سال‌های گذشته با وجود آن همه فرصت برای اجرای قانون مدارس غیردولتی هیچ تبعیتی از الگوی شهریه صورت نمی‌گرفت و با توجه به سلیقه‌ای برخورد کردن در تعیین شهریه مدارس غیردولتی شاهد افزایش بی‌رویه شهریه این مدارس بودیم.

    رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت:‌ اعتقاد ما براین است با ساماندهی الگوی شهریه تکلیف مردم مشخص شده است و ساعات درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و فوق برنامه‌های مدارس از سوی شورای نظارت هر استان تهیه و ابلاغ شده است و هر برنامه‌ای که مدرسه بعد از اتمام کلاس‌های اصلی برگزار می‌کند باید با اطلاع آموزش و پرورش و به صورت اختیاری برای خانواده‌ها باشد در غیراین صورت مورد تأیید ما نیست.

    گرد ادامه داد:‌ برای نخستین بار شهریه تمام مدارس غیردولتی را بر روی سایت ادارات آموزش و پرورش اعلام کردیم و شوراهای نظارت استان‌ها طبق اظهارات موسسان و با دعوت از نمایندگان آنها شهریه مدرسه را به واقعیت نزدیک‌تر کرده‌اند بنابراین پذیرفته نیست اگر مدرسه‌ای شهریه‌ای را از خانواده‌‌ها دریافت کند و خانواده‌ها نیز بدون مراجعه به سایت ادارات آموزش و پرورش و رؤیت شهریه واقعی اقدام به پرداخت آن کرده و بعد گلایه کند که چرا شهریه زیاد است.

    او تاکید کرد:‌ فوق برنامه‌هایی که بعد از کلاس درس به صورت خدمات خاص ارائه می‌شود، اختیاری است و خانواده‌ها می‌توانند در آن برنامه‌ها شرکت نکنند به عوان مثال برخی مدارس زبان فرانسه یا کلاس‌‌های آمادگی کنکور را به عنوان خدمات خاص ارائه می‌دهند و شهریه آن جدا بوده و اجباری برای خانواده‌ها نیست.

    رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد:‌ برخی آقایان اعلام کرده‌اند که قدرت دخالت در مدارس غیردولتی را نداریم اما طبق بازرسی‌هایی که انجام دادیم در برخی مدارس از سال 84 به بعد هیچ بازدیدی صورت نگرفته است اما هم‌اکنون روزانه از طرف مناطق و ادارات کل تیم‌هایی برای بازرسی به مدارس اعزام می‌شوند و حتی در برخی موارد استرداد شهریه داشتیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو