عصر بازار

رییس جمهوری روسیه خواستار مشارکت ایران در توسعه اتحادیه اوراسیا شد

عصر اعتبار- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در سخنرانی آغاز مجمع عمومی نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با طرح این پیشنهاد کرد که ایران در توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا مشارکت کند، گفت: مذاکرات با تهران برای عضویت در اتحادیه اقتصادی اورآسیا ادامه دارد.

رییس جمهوری روسیه خواستار مشارکت ایران در توسعه اتحادیه اوراسیا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رییس جمهوری روسیه امروز (جمعه) در سخنان خود افزود: برای مشارکت در توسعه اتحادیه اقتصادی اورآسیا خواهان همکاری نزدیک با کشورهای مختلف مانند ایران، چین و هند هستیم که روابط نزدیکی با آنها داریم.
    پوتین ادامه داد: حدود 40 کشور و سازمان بین المللی برای همکاری با اتحادیه اقتصادی اورآسیا اعلام آمادگی کرده اند.
    وی همچنین ادامه داد: روسیه همچنین علاقه مند به مشارکت اتحادیه اقتصادی اوراسیا با اتحادیه اروپا است و در این زمینه می توان مذاکرات کارشناسی در بخش های مختلف از جمله سرمایه گذاری و بازرگانی را از سر گرفت.
    رییس جمهوری روسیه همچنین در باره روابط این کشور با اتحادیه اروپا که از سال 2014 به علت پرونده اوکراین بشدت پرتنش و درگیر تحریم متقابل است، اظهار کرد: مسکو بر اعتماد سازی تاکید می کند و تمامی اقدام ها برای عادی سازی روابط متقابل بوده است. روسیه در این موضوع کینه جو نیست، ولی با تاکید بر اینکه این روند بازی یک سویه نیست، آماده همکاری با اروپا هستیم.
    اتحادیه اقتصادی اورآسیا با جمعیتی بیش از 180 میلیون نفر دربرگیرنده پنج کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان است که بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارند و با توجه به نزدیکی جغرافیایی، بازار بزرگی برای صادرات کالاهای ایرانی به شمار می روند و برقراری تجارت آزاد نیز می تواند فرصت های زیاد همه جانبه ای را برای بخش خصوصی ایران و کشورهای عضو این اتحادیه ایجاد کند.
    نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه با حضور 800 هیات دولتی و غیر دولتی از کشورهای مختلف جهان که دیروز (پنجشنبه) با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، تافردا ادامه دارد.
    برنامه کاری هیات ایران به سرپرستی نعمت زاده و حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، افزون بر شرکت در نشست های عمومی و تخصصی این همایش سه روزه، دیدار و رایزنی های اقتصادی و صنعتی است.
    در این همایش اقتصادی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر ایتالیا، دبیر کمیسیون اتحادیه اروپا، نیکلای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه و ده ها مقام دولتی روسیه حضور دارند و جلسه عمومی نیز عصر امروز (جمعه) با سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور برگزار می شود.
    گستردگی برگزاری و تنوع محورهای مورد بررسی در این همایش با فرصت بسیار انجام رایزنی های گسترده و عقد قرارداد بین شرکت کنندگان، توجه روزافزون کارشناسان اقتصادی، سرمایه گذاران و رسانه ها را به خود جلب کرده است، بگونه ای که حدود دو هزار خبرنگار و تحلیلگر اقتصادی رسانه های کشورهای مختلف در این نشست فعالیت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو