عصر بازار

همایش فرصت های اقتصادی ایران در ایتالیا؛

آمادگی بازرگانان، صنایع و بانک های ایتالیایی برای فعالیت در ایران

عصر اعتبار- کارآفرینان، کارشناسان بازار، نمایندگان بانک ها و صنایع استان «امیلیا رومانیا» در شمال ایتالیا در همایشی که در شهر 'بولونیا' با عنوان «روابط تجاری و سرمایه گذاری با ایران در استان امیلیا رومانیا» و با حضور جهانبخش مظفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا برگزار شد، برای همکاری و سرمایه گذاری های مشترک با ایران اعلام امادگی و ابراز علاقه کردند.

آمادگی بازرگانان، صنایع و بانک های ایتالیایی برای فعالیت در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این همایش که به ابتکار استانداری و کنفدراسیون صنایع استان امیلیا رومانیا، اتاق بازرگانی ایتالیا - ایران و بانک مردمی این استان با هدف معرفی فرصت های تجاری و تولیدی ایران و آشنایی هر چه بیشتر کارآفرینان ایتالیایی با امکان کار در کشورمان برگزار شد، حدود 200 نفر از کارآفرینان، کارشناسان بازار، نمایندگان بانک ها و صنایع این استان شرکت کردند.
    'جینو کوکی' مسئول امور بین الملل کنفدراسیون صنایع استان امیلیا رومانیا اظهارکرد: اهمیت ایران برای صنایع و شرکت های استان ما با توجه به بازگشت تدریجی این کشور به مبادلات آزاد تجاری و سرمایه گذاری های خارجی که در پی توافق هسته ای صورت گرفته، رو به افزایش است.
    وی افزود: پیش بینی می شود که صادرات ایتالیا به ایران در چهار سال آینده نزدیک به سه میلیارد یورو افزایش پیدا کند و سرمایه گذاری در آن کشور نیز رشد قابل توجهی خواهد داشت.
    'پییر پیو پرفولی' معاون بانک امیلیا رومانیا با بیان این که وضعیت بانک ها یکباره تغییر نخواهد کرد، گفت: با توجه به این که آمریکا ممکن است کار با ایران را با مشکل روبه رو کند اما ما به آینده خوشبین هستیم و باید هنوز شکیبا باشیم.
    'جهانبخش مظفری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا با اشاره به استقبال بی سابقه اروپایی ها برای کار با ایران، گفت: برجام علیرغم بد عهدی ها و کارشکنی های بدخواهان، درحال اجرایی شدن است.
    وی افزود: سدی که در راه روابط ایران با جهان بویژه با غرب ایجاد شده بود، پس از توافق هسته ای فرو ریخت و امروز شرایط به گونه ای تغییر کرده که دشمنان و بد خواهان جمهوری اسلامی، هرگز موفق نخواهند شد تا شرایط را به عقب بازگردانند.
    او تصریح کرد: اشتیاق کم نظیر سرمایه داران و صاحبان صنایع ایتالیا برای حضور در بازار ایران، حاکی از شکست دشمنان و بد خواهان جمهوری اسلامی ایران است که با هزینه کردن میلیاردها دلار سعی بر جلوگیری از بازسازی روابط میان جمهوری اسلامی با سایر کشورها و مانع تراشی بر سر راه اجرای برجام می کنند.
    در این همایش همچنین پروژه کنفدراسیون صنایع استان بولونیا رومانیا در ارتباط با صنایع بخش مکانیک و علاقه مند به کار در ایران، معرفی شد؛ این ابتکارعمل نخستین مرحله از نقشه راه استانی در ارتباط با ایران به شمار می رود که مراحل بعدی آن روز 20 ژوئن در شهر 'پارما' و روز 27 ژوئن در شهر 'راونا' برگزار خواهد شد.
    شرکت ها و صنایع ایتالیایی علاوه بر ابراز علاقه برای تجارت و سرمایه گذاری در ایران، خواستار جذب سرمایه از ایران به ایتالیا برای تحقق ابتکار عمل های مشترک شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو