عصر بازار

سامانه چینی بانکداری الکترونیکی رونمایی شد

عصر اعتبار- بانک ها باید در حوزه تولید و بکارگیری نرم افزارها و سامانه های مرتبط با بانکداری متمرکز متحول شوند.

سامانه چینی بانکداری الکترونیکی رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، ژان صیاد، قائم مقام مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی گفت: امروزه همه می‌دانند که IT یک راهبرد است و دیگر فقط محرک کسب‌وکار نیست. راهبرد را هرگز برون‌سپاری نمی‌کنند. برای این‌که هدایت این سیستم در اختیار بانک باشد از دو حالت خارج نیست؛ یا تکنولوژی و دانش باید به بانک انتقال یابد یا این‌که پیشرفت فناوری به حدی برسد که با وجود عدم مالکیت، این امکان را فراهم کند. در حالی که اکنون مشاهده می‌شود که شرکت‌های پیمانکار نتوانسته‌اند رضایت بانک‌ها را در پشتیبانی فراهم کنند.

    وی در تشریح چالش‌های حوزه فناوری بانک‌ها گفت: "وابستگی بانک به شرکت، انتقال ناتوانی و ضعف احتمالی شرکت به بانک، تاخیر در انجام سفارش های بانک و به تبع آن تاخیر بانک در ارائه محصولات و خدمات راهبردی به بازار، بی‌اثر شدن کارشناسان بانک در تامین و بر آوردن اهداف و نیازهای کلیدی مدیریت ارشد بانک، تحلیل رفتن دانش و علاقه افراد فارغ‌التحصیل در بانک‌ها با افراد جذب‌شده در شرکت‌ها، از جمله چالش هایی است که در این حوزه با آن مواجه هستیم".

    طبق اظهارات وی، در مدل پیشنهادی، نصب و نگهداری نرم‌افزارهای سیستم و پشتیبانی سخت‌افزاری به‌عهده شرکت‌هاست اما کار تولید، نگهداری و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی را به‌طور عمده خود بانک‌ها انجام می‌دهند.

    به گفته وی" تا کنون کُربنکینگ‌های داخلی توانسته‌اند این تجربه را در بانک‌های کوچک اجرایی کنند ولی به نظر می رسد زمان آن فرارسیده است که کُربنکینگ هایی مانند پردیس بانک این قابلیت کلیدی را برای تمامی بانک‌های بزرگ و کوچک فراهم کنند".

    وی ادامه داد:" سیستم بانکداری الکترونیکی یکپارچه، سیستمی است که تمامی محصولات و خدمات بانکی و عملیات راهبری و مدیریت آن‌ها را از طریق دسترسی به پایگاه داده‌های مشترک و متمرکز در قالب یک سیستم ارایه می‌کند. انعطاف‌پذیری این سیستم و مشتری‌محوری از ویژگی‌های مهم آن است".

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی