عصر بازار

اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ ۳ میلیون یورویی با اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۱۴۱طرح تحقیقاتی مشترک با مراکز علمی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش و ترکیه انجام شده ومقدمات اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ ۳ میلیون یورویی نیز با اتحادیه اروپا فراهم شده است.

اجرای سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ ۳ میلیون یورویی با اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد فرهادی درجمع خبرنگاران در دانشگاه کاشان، توسعه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان تاکنون متقاضی دریافت مجوز تاسیس بوده اند که 2 هزار و 200 مورد از این شرکت ها در پارک های علم و فناوری فعال شده اند.

    وی با بیان اینکه تاسیس شرکت های دانش بنیان درون شهرها مانعی ندارد و طبق مصوبات دولت می توانند در محدوده شهرها فعالیت کنند،گفت: بر اساس ضوابط و مقررات، پارک های علم وفناوری از امکانات و زیر ساخت های موجود در پارک ها  برخوردارند و از تسهیلات وام های کم بهره صندوق های پژوهش و فناوری می توانند استفاده کنند.

    وزیر علوم خاطر نشان کرد: 16 صندوق پژوهش و فناوری در کشور وجود دارد که درون پارک های علم و فناوری  مستقر هستند و از معافیت های مالیاتی برخوردارند.

    فرهادی در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین اقدامات وزارت علوم را توجه به پژوهش و فناوری بیان کرد و گفت:  حدود یک و یک دهم درصد از تولید ناخالص ملی در سال جاری برای حوزه پژوهش و فناوری در نظرگرفته شده که این رقم حدود 2 برابر سال گذشته است.

    وی همچنین از ایجاد پارک علم وفناوری دردانشگاه کاشان خبر داد و گفت: با توجه به استعدادها و قابلیت های شهرستان کاشان در زمینه صنایع اسانس، فرش و گلاب ، ایجاد پارک علم و فناوری در این دانشگاه در دستور کار وزارت علوم قرار می گیرد.

    وزیرعلوم طرح آمایش آموزش عالی را ازاساسی ترین برنامه های وزارت علوم عنوان کرد و گفت: در این طرح بازنگری 600 رشته تحصیلی که کاربردی است در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: در سیاست های کلان علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، تبدیل علم به ثروت با حفظ ارزش های اسلامی مد نظر است و معنای آن این است که باید آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری را در راستای تبدیل علم به ثروت در جهت رفع نیازهای کشورداشته باشیم

    فرهادی ارتباط بین آموزش و عمل ، دانشگاه با صنعت و حضور استادان در محیط های صنعتی،فراهم کردن فرصت های مطالعاتی در صنعت، گذراندن دوره های پسا دکترای داخلی صنعتی و توسعه دیپلماسی علمی و بین المللی را از دیگربرنامه های وزارت علوم در طرح آمایش عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو