عصر بازار

جلوگیری از قطع ۵ هزار درخت با انجام تراکنش‌های مبتنی بر USSD

عصر اعتبار- مدیر عامل یک شرکت وابسته به اپراتور اول گفت: بستر پرداخت همراه با استفاده از کدهای USSD توانسته از قطع حدود ۵ هزار درخت که برای تولید حدود ۳۰۰ تن کاغذ به منظور چاپ کارت‌های شارژ، رسید دستگاه‌های پوز و ATM و پول‌های کاغذی، جلوگیری کند.

جلوگیری از قطع ۵ هزار درخت با انجام تراکنش‌های مبتنی بر USSD
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، امروزه حفاظت از محیط زیست به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کره خاکی تبدیل شده است. عدم توجه کافی به محیط زیست در ایران، منجر به ایجاد معضلات فراوانی شده که از آن جمله می‌توان به نابودی جنگل‌ها به عنوان ریه‌های تنفسی زمین و عامل کاهش آلودگی هوا و همچنین کمبود آب، اشاره کرد.

    بنابراین حفظ درختان و صیانت از فضای سبز به همراه نگهداشت منابع آبی در ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است. سازمان‌های مختلفی در جهت حفظ منابع طبیعی، گام برداشته‌اند که از این دست می‌توان به شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ) اشاره کرد.

    این شرکت توانسته تا حد زیادی به حفظ سرمایه‌های طبیعی کشور کمک کند. به منظور بررسی این موضوع با مهرداد خطیبی -مدیرعامل جیرینگ همراه اول- گفت‌و‌گوی کوتاهی به شرح زیر انجام داده‌ایم:

        با توجه به اینکه شرایط ایران در حوزه محیط زیست به خصوص کمبود سرانه فضای سبز و آب در کلان شهرها مواجه است شما چگونه توانسته‌اید با استفاده از فناوری برای رفع این معضل کمک کنید؟

    جیرینگ با ایجاد بسترهای پرداخت همراه با استفاده از کدهای دستوری USSD و با همراهی شبکه پرداخت الکترونیک کشور، تاکنون توانسته از قطع حدود 5 هزار درخت که برای تولید حدود 300 تن کاغذ به منظور چاپ کارت‌های شارژ، رسید دستگاه‌های پوز و ATM و پول‌های کاغذی که در این مدت از بین می‌رفتند، جلوگیری کند.

    این یعنی جلوگیری از نابودی 5 هکتار جنگل شمال کشور یا حدود 12 هکتار پارک شهری (مساحت پارک‌ ساعی تهران). این تعداد درخت در این مدت، تولیدکننده اکسیژن مورد نیاز حدود 19 هزار انسان بوده‌اند.

        در حوزه آبی، چگونه از اضافه مصرف آب جلوگیری کرده‌اید؟

    برای تولید و چاپ این میزان کاغذ حدود 110 میلیون لیتر آب لازم است، این حجم از آب معادل مصرف یک ساله یک منطقه مسکونی با بیش از 3 هزار و پانصد نفر جمعیت است. اگر بخواهیم ببینیم که این کار زندگی چند انسان را احیا کرده، می‌توان به رقم 50 نفر از بدو تولد تا سن 71 سالگی رسید.

        نقش فعالیت‌های شما در دیگر حوزه‌ها به چه شکل بوده که می‌توانید از آن به عنوان نقطه قوت یاد کنید؟

    چنانچه نگاهی به ضایعات تولیدی این خدمات که معمولا با مصنوعات نفتی در ارتباط است، داشته باشیم، متوجه می‌شویم که در صورت اجرایی نشدن بستر کدهای USSD برای فروش شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری، پرداخت قبوض و ارائه سایر خدمات مالی و پرداخت همراه، حدود 300 تن زباله تجدیدناپذیر در طبیعت پخش می‌شد که این حجم از زباله، توسط حدود 800 هزار نفر تولید می‌شود.

    همچنین جیرینگ در این مدت، باعث صرفه‌جویی حدود 150 میلیارد ریال هزینه‌های چاپ و توزیع رمزشارژ و قبوض شده که این یعنی ایجاد شرایط برای تامین شغل برای حدود 300 نفر در کشور.

    در این آمار، صرفه‌جویی هزینه مازادی که قبلا مصرف‌کنندگان رمزشارژ برای خرید هر قطعه رمزشارژ پرداخت می‌کردند و همچنین تاثیرات کاهش ترافیک شهری، محاسبه نشده است.

    عملا این سرویس علاوه بر کمک به محیط زیست، حذف آمد و شدهای غیرضروری و صرفه‌جویی اقتصادی، با ارائه خدمات پرداخت در هر زمان و هر مکان از بستر تلفن‌همراه، آسایش و راحتی در خرید را برای مردم به ارمغان آورده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو