عصر بازار

افخمی راد خبر داد

هزینه تجارت با روسیه کاهش یافت

عصر اعتبار- رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر گسترش زیرساخت‌های تجاری با کشورهای همسایه گفت: خطوط منظم هوایی تهران ـ آستراخان ـ تهران از اواسط خرداد برقرار شده و از این پس زمان و هزینه تجارت با روسیه و دسترسی به بندر استراتژیک آستراخان کاهش محسوس خواهد یافت.

هزینه تجارت با روسیه کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ولی‌ا‌... افخمی‌راد با بیان این موضوع گفت: پس از برقراری خطوط منظم دریایی از بنادر شمالی کشور به مقصد آستارخان روسیه و اکتائو قزاقستان که در قالب بسته نخست یارانه حمل و نقل صاداتی از خرداد ماه سال 1394 راه‌اندازی شد، به منظور تسهیل در تردد تجار و صادرکنندگان ایرانی که کالاهای خود را با کشتی به بندر آستاراخان ارسال کرده بودند، خط پروازی منظم تهران ـ آستاراخان پیش‌بینی شد.

    وی با اشاره به سیاست سازمان توسعه تجارت برای ایجاد زیرساخت‌های صادراتی به جای پرداخت جوایز نقدی، اظهار داشت: بر اساس همین رویکرد و از محل مشوق‌های صادراتی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت هواپیمایی تابان منعقد و مقرر شد شرکت هواپیمایی تابان در طول 6 ماه، خط پروازی منظم بین فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه بندر آستاراخان را راه‌اندازی کند.

    رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هم‌اکنون این خطوط پروازی آماده خدمت‌رسانی به تجار ایرانی است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پرواز تهران ـ آستراخان بر اساس پیشنهادهای تجار و بازرگانان و بخش خصوصی بوده و با توجه به اینکه هر هفته دوبار در روزهای سه شنبه  و جمعه پرواز انجام می‌شود از همه فعالان اقتصادی در بازار روسیه انتظار داریم از این امکان به نحو مطلوب بهره‌برداری کنند.

    وی با تاکید بر اینکه فصل نوینی در تجارت میان ایران و روسیه ایجاد شده است، یادآور شد: پس  از کاهش سطح مراودات تجاری روسیه و ترکیه، اهمیت تجارت تهران و مسکو مضاعف شده و برای پیشبرد اهداف دو کشور راه‌اندازی این خط پروازی لازم و ضروری بود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پیش از این هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی ایران و حتی روس به مقصد آستراخان پرواز نداشتند و تجار و بازرگانان مجبور بودند به صورت غیرمستقیم و با صرف هزینه و زمان دو برابر از تهران به مسکو یا استانبول رفته و از آنجا عازم آستراخان شوند.

    افخمی‌راد با بیان اینکه پرواز به مسکو و سن‌پترزبورگ نیز به صورت منظم از ایران انجام نمی‌گرفته و فقط به صورت فصلی در تابستان برقرار بوده است، اهمیت دیگر برقراری این خط پروازی را کمک به جذب گردشگران روسی دانست و افزود: جامعه تورگردانان و تشکل‌های گردشگری ایران با توجه به جاذبه‌های گردشگری کشورمان می‌توانند با برنامه‌ریزی مطلوب و بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های این خطوط هوایی، گردشگران روس را به کشور جذب کنند و توسعه صنعت توریسم  کشور را ارتقا دهند.

    شرکت هواپیمایی تابان اولین پرواز منظم خود را از مبدا تهران به مقصد آستراخان از روز 18 خرداد ماه کلید زد که با هفته‌ای دو پرواز در روزهای سه‌شنبه و جمعه مبادرت به جابجایی صادرکنندگان خواهد کرد.

    بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی تابان، پرواز رفت از تهران ساعت 11 صبح و برگشت ساعت 14 همان روز از آستراخان روسیه انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی