عصر بازار

فاینانسر ایرباس‌ها مشخص شد

امضاء تفاهم‌نامه اولیه فاینانس

عصر اعتبار- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه پیش‌قرارداد خرید ایرباس‌ها تا یک ماه آینده نهایی می‌شود، گفت: فاینانسر خرید ایرباس‌‌ها مشخص شد و تفاهم‌‌نامه اولیه با آنها به امضاء رسید.

امضاء تفاهم‌نامه اولیه فاینانس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اصغر فخریه کاشان  درباره تعیین تکلیف پیش‌قرارداد‌ ایرباس‌ها اظهار داشت: مذاکرات ما با کمپانی ایرباس هنوز ادامه دارد و طبیعی است تا وقتی که نقطه‌نظرات ما تأمین نشود، قرارداد را امضاء نخواهیم کرد.

    * قرارداد ایرباس‌ها تا 30 روز آیند‌ه نهایی می‌شود/ بررسی ارقام قرارداد توسط بانک مرکزی‌

    وی اظهار داشت: به هر حال یک قرارداد‌ 500 صفحه‌ای، مسائل حقوقی و مالی بسیاری دارد و این طور نیست که بتوان به سرعت با تعداد افراد محدودی در این باره به نتیجه رسید.طبیعتاً باید با کارشناسان حقوقی و مالی جزئیات قرارداد چک شود حتی ما با بانک مرکزی نیز‌ اعداد و ارقام قرارداد را چک کرده‌ایم تا مورد تأیید آنها نیز باشد.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ما می‌خواهیم که این قرارداد مجموعه‌ای از موارد باشد، گفت: مذاکرات با ایرباس کماکان ادامه دارد و امیدواریم تا یک ماه آینده این پیش‌قرارداد نهایی شود.

    * وعده اوفک به ایرباس برای نهایی کردن مجوزها تا‌ 10 روز آینده

    فخریه کاشان اضافه کرد: ‌کمپانی ایرباس در حال نهایی کردن مجوزهای اوفک‌ (Office of Foreign Assets Control) ‌ «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی‌ آمریکا» است‌؛ به آنها وعده داده شده است حداکثر تا 10 روز آینده مجوزهای اوفک برای آنها نهایی می‌شود.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ایرباس پیش از این درخواست خود را به اوفک ارائه داده بود و طرف مقابل نیز موضوع را بررسی کرده است،ضمن آنکه جلسات زیادی بین ایرباس و اوفک برای مذاکره برگزار شده است که امیدوارم زودتر به نتیجه برسد.

    * منبع تأمین فاینانس ایرباس‌ها مشخص شد/ تفاهم‌نامه اولیه فاینانس به امضاء رسید

    فخریه کاشان با تأکید بر اینکه منبع تأمین فاینانس ایرباس‌ها مشخص شد‌،‌ بیان کرد: همزمان در حال مذاکره هستیم ضمن آنکه تفاهم‌نامه اولیه فاینانس نیز به امضا رسید،اما فعلاً نمی‌توانیم نام فاینانسر را اعلام کنیم و قطعاً به محض نهایی شدن قرارداد فاینانس، فاینانسر معرفی خواهد شد.

    بنابراین گزارش رقم پیش‌قرارداد ایران‌ایر با کمپانی ایرباس برای خرید هواپیما،‌ 10.5 میلیارد دلار عنوان شده است.

    * تقاضای ایران‌ایر برای خرید هواپیما از کمپانی بوئینگ

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی درباره خرید هواپیما از کمپانی بوئینگ گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درخواست خرید هواپیما از بوئینگ داشته است.‌

    بنابراین گزارش وی پیش از این هم در این‌باره گفته بود: مذاکرات جدی با شرکت بوئینگ در حال انجام است و هنوز در شرایطی نیستیم که بتوانیم جزییات این مذاکرات را رسانه‌ای و اعلام کنیم‌.

    به گفته فخریه کاشان، اگر قرارداد بین ایران‌ایر و کمپانی بوئینگ به امضاء برسد، ‌این قرارداد مهمترین و بزرگ‌ترین قرارداد بعد از قراردادهای نظامی دوره قبل از انقلاب خواهد بود.

    وی درباره نحوه تأمین مالی خرید هواپیما از بوئینگ گفته بود: هزینه این قرارداد نیز ‌از طریق فاینانس پرداخت می‌شود و البته فاینانس مبلغ قراردادهای خرید هواپیما به این معنا نیست که دولت باید این فاینانس را تضمین کند و تاکید می‌کنم در هیچ‌یک از قراردادها‌ی خرید ایرباس و بوئینگ، دولت تضمینی نخواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو