عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۲)

اقتصاد انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا کوچکتر می‌شود

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول اعلام کرد، اقتصاد انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۱۹، ۵.۵ درصد کوچکتر می شود.

اقتصاد انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا کوچکتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، صندوق بین المللی پول اعلام کرد، در صورتی که مردم انگلیس در رفراندوم هفته آینده رای به جدایی کشورشان از اتحادیه اروپا بدهند، اقتصاد انگلیس تا سال 2019 بیش از 5 درصد نسبت به وضعیت باقی ماندن در اتحادیه کوچکتر خواهد شد.

    صندوق بین المللی پول که قبلا هشدار داده بود انگلیس و اقتصاد جهانی ممکن است از خروج این کشور از اتحادیه اروپا آسیب ببینند، روز شنبه یک تحلیل دقیق از اینکه خروج از اتحادیه چگونه بر پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تاثیر خواهد گذاشت منتشر کرد.

    بر اساس این تحلیل، اگر انگلیس رابطه ای همچون ارتباط نروژ با اتحادیه اروپا را در پیش بگیرد، تولید اقتصادی این کشور احتمالا تا سال 2019 حدود 1.5 درصد نسبت به شرایط باقی ماندن در اتحادیه کمتر خواهد شد.

    نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست اما به بازار واحد اروپایی دسترسی دارد و در عوض به اتحادیه کمک مالی می کند و اصل آزادی حرکت و برخی دیگر از قوانین و مقررات اتحادیه اروپا را پذیرفته است.

    بر اساس سناریوی بدتر، بر اساس مقررات سازمان تجارت جهانی، لندن در صورت خروج، برای تجارت با اتحادیه اروپا درگیر مذاکرات طولانی و غیرموفقی با بروکسل خواهد شد و اقتصاد این کشور تا سال 2019، به میزان 5.5 درصد کوچکتر خواهد شد.

    در گزارش صندوق آمده است: «در کوتاه مدت، ابهام ایجاد شده ناشی از یک پروسه پیچیده و تجربه نشده خروج می تواند اثرات مضری بر سرمایه گذاری، مصرف و فرصت های شغلی (در انگلیس) بگذارد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی