عصر بازار

متوسط خسارت ناشی از هر بار سرقت اطلاعات دیجیتال به ۴ میلیون دلار رسید

عصر اعتبار- بر اساس یک بررسی جهانی که توسط آی بی ام انجام شده، متوسط هزینه تحمیل شده به شرکت ها بابت هر بار سرقت اطلاعات توسط هکرها به ۴ میلیون دلار رسیده است.

متوسط خسارت ناشی از هر بار سرقت اطلاعات دیجیتال به ۴ میلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بررسی یاد شده از طریق جمع آوری اطلاعات از 400 شرکت در جهان و به منظور کسب اطلاع از پیامدهای مالی حملات سایبری صورت گرفته است.

    بر همین اساس خسارت مالی ناشی از حملات سایبری در مقایسه با سال 2013 حدود 29 درصد افزایش یافته و تعداد این حملات به شرکت ها هم 64 درصد بیشتر شده، زیرا هکرها تلاش می کنند شرکت ها و موسسات بزرگ را برای کسب منافع مالی هدف قرار دهند.

    بیشترین خسارت مالی در اثر این حملات به شرکت ها و موسسات مراقبت درمانی وارد می شود که رقم آن 555 دلار به ازای هر حمله است. این رقم در سال 2013 تنها 100 دلار بوده است. در برخی مواقع مقابله با این حملات و رفع خسارات وارده تا 400 هزار دلار هزینه روی دست یک شرکت گذاشته است.

    کارشناسان می گویند حملات هکری به شرکت های تجاری در سراسر جهان رو به افزایش بوده و اختصاص به نقطه خاصی ندارد، به عنوان مثال دو سوم شرکت های انگلیسی در 12 ماه گذشته هدف حملات هکری و سایبری قرار گرفته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی