عصر بازار

زمان اقدام و عمل برای توسعه روابط تهران و کی‌یف فرا رسیده است

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت :عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با اوکراین جدی است و امکان برقراری تجارت ترجیحی میان دو طرف نیز وجود دارد.

زمان اقدام و عمل برای توسعه روابط تهران و کی‌یف فرا رسیده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولی‌ا... افخمی‌راد افزود: ما آمادگی داریم چهارمین کمیته همکاری‌های تجاری، صنعتی و معدنی دو کشور را هرچه زودتر برگزار کنیم و هیاتی تجاری و تخصصی را هم زمان با برگزاری این کمیته به اوکراین اعزام کنیم.

    وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید خواهان انتقال دانش فنی از کشورهای مختلف در زمینه‌های قابل همکاری است و از پیشرفت‌های اوکراین در بخش‌های مختلف کشاورزی، هوانوردی و صنایع شیمیایی و ادوات کشاورزی مطلع است.

    وی گفت: قطعا یکی از راه‌های اصلی گسترش روابط، تسهیل در صدور روادید، گسترش سطح همکاری‌های بانکی و اعطای مشوق‌های مالیاتی به تجار یکدیگر و سرمایه‌گذاران دو کشور است.

    وی گفت: جمهوری اسلامی ایران منطقه‌ای پر سود و امن برای سرمایه‌گذاری خارجی است و بازار خوبی را در کنار جمعیت 80 میلیونی خود دارد که تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشور را از نظر اقتصادی پر منفعت می‌کند.

    رئیس سازمان توسعه تجارت، یکی از شروط افزایش سطح مبادلات تجاری دو طرف را شناخت اقتصاد کشورها از سوی تجار یکدیگر عنوان کرد و گفت: برای حصول به این نتیجه، ضمن افزایش سطح آمد و شد باید در نمایشگاه‌های یکدیگر حضور فعال‌تر داشته باشیم.

    وی گفت: عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با اوکراین جدی است و امکان برقراری تجارت ترجیحی میان دو طرف نیز وجود دارد از این رو ما کارشناسان خود و مسئولان مربوطه در اوکراین می‌خواهیم در این زمینه گام‌های کارشناسی را برای ارایه به یکدیگر بردارند.

    بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران نیز در این دیدار با اشاره به موافقت رئیس جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط ایران با اوکراین اظهار داشت: ما از اینکه ایران به اوکراین به عنوان کشوری دوست نگاه می‌کند و کشور سومی در مسیر گسترش روابط میان ما اثرگذار نیست، تشکر می‌کنیم.

    وی افزود: اوکراین به شدت به دنبال گسترش روابط با ایران است و در حوزه مواد غذایی می‌تواند، شرایط همکاری خود با ایران را تضمین کند.

    بوردیلیاک با اشاره به برقراری روابط بانکی اوکراین با کشورهای مختلف دنیا اظهار داشت: ما دنبال گسترش روابط بانکی خود با ایران هستیم و در این زمینه بانک ملی اوکراین آماده گسترش همکاری است و گمان می‌کنم ایران نیز از این خواسته ما استقبال کند چرا که ما حاضریم ظرفیت‌های خود را در این حوزه در اختیار ایران قرار دهیم.

    وی گفت: ما برای رسیدن به چارچوب برگزاری چهارمین جلسه رژیم اقتصادی میان دو طرف، آماده برگزاری نشست‌های فشرده با مقامات ایران هستیم و اعلام می‌کنیم که به دنبال گسترش حجم مبادلات تجاری با تهران هستیم.

    بوردیلیاک اظهار داشت: اوکراین به دلیل برخی مسایل در سال‌های اخیر بازار خود را در روسیه از دست داده است و امروز یکی شرکای اصلی و مورد اعتماد چین در تامین مواد غذایی این کشور است.

    وی گفت: با توجه به رفع تحریم‌ها فرصت ویژه‌ای برای گسترش روابط به وجود آمده و اوکراین در بخش‌های مختلف از جمله تولید قطعات هواپیما، تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم جزو کشورهای مطرح دنیاست.

    سفیر اوکراین ادامه داد: تنها ناو هواپیمابر چین توسط متخصصان اوکراینی ساخته شده است و از طرف دیگر در کشورمان نیز زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های توسعه یافته وجود دارد از این رو از ایرانی‌ها دعوت می‌کنیم در این خصوص وارد عرصه شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو