عصر بازار

۳ راه برای از دست دادن پول در بازار سهام

عصر اعتبار- برای اینکه به یک سرمایه گذار بهتر و موفقتر تبدیل شوید، یادگیری حرکت های هوشمندانه بازار سهام کافی نیست. لازم است درباره اشتباه هایی که نباید انجام دهید نیز اطلاعاتی داشته باشید.

۳ راه برای از دست دادن پول در بازار سهام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سرمایه گذاری در بورس اگر بهترین راه برای به دست آوردن ثروت نباشد قطعا یکی از بهترین راه ها است اما اگر ندانید که چکار باید بکنید، امکان دارد که بخش زیاد یا همه دارایی هایتان را از دست بدهید. در اینجا 3 راهی که سبب به باد رفتن اموالتان در بورس میشود، ارائه شده است. این موارد را یاد بگیرید و هیچگاه این اشتباهات را تکرار نکنید.

    سلنا مارانجیان: بزرگترین راه برای از دست دادن پول در بورس، سرمایه گذاری بر سهام های ریسکی بالاخص سهام شرکت هایی با برند معروف که است که شما به خاطر برند شرکت به سوددهی آن امید دارید. درواقع بسیاری از سرمایه گذاریهای ناموفق به علت امید واهی، شکست خورده اند .

    بسیاری از اوقات، مردم در سهامی که اطلاعات چندانی از چگونگی کارکرد و نحوه به دست آوردن پول همچنین بالاتر یا پایین تر بودن ارزش سهام آن شرکت ندارند، سرمایه گذاری می کنند. این در حالی است شما باید بر کیفیت و میزان رشد شرکتی که در آن سرمایه گذاری می کنید، تمرکز کنید. در همین راستا میتوانیم به دو شرکت با برند معتبر اشاره کنیم که در سالهای اخیر با سود ناچیز سرمایه گذارانشان را ناامید کرده اند.

    در سالهای اخیر، تعدادی از شرکتها از جمله توئیتر و گروپن، شرکتهایی بودند که سرمایه گذارانشان به خاطر خریدن سهام این شرکتها هیجان زده و خوشحال بودند. درواقع هر دو این شرکتها تاریخچه خوبی دارند که همراه با دوره های رشدی تکرار شونده است اما شرکت گروپن نتوانست روند سوددهی خود را برای ماندن در این رقابت حفظ کند. همچنین توئیتر یک سایت بزرگ آنلاین با بیش از 300 میلیون عضو فعال در ماه است که این رقم میتواند پایه سود هنگفتی شود اما روند موفقیت این شرکتها هنوز مبهم است درواقع هر دو این شرکتها در سالهای اخیر سود چندانی نداشته اند و سهام آنها رو به کاهش بوده است.

    برایان فرولیدی: تعداد زیادی از سرمایه گذاران نوپا که برای به دست آوردن پول در بورس عجله دارند، تصمیم می گیرند که معاملات روزانه را امتحان کنند. این ممکن است برای سرمایه گذاران در وهله نخست جذاب باشد اما در طولانی مدت عواقب فاجعه انگیزی به بار خواهد آورد.

    چرا؟ به این دلیل که پیش بینی حرکتهای بازار در کوتاه مدت غیرممکن است. به عنوان مثال عوامل زیادی در یک حدس درست در رابطه با بورس دخیل است که نمیتوان در کوتاه مدت به همه این عوامل تسلط پیدا کرد.

    تلاش برای به دست آوردن پول در معاملات روزانه درواقع چالش 20 سال گذشته بازار سهام قبل از مدرنیزه شدن این فرآیند بود؛ امروزه کامپیوترهای پرسرعت کار انسان را راحت کرده است. بنابراین اگر شما نمی خواهید سرمایه خود را از دست بدهید، از معاملات روزانه دوری کنید. درواقع کسانی که در معاملات روزانه سرمایه گذاری میکنند، سرمایه گذار نیستند بلکه قمار باز هستند.

    مت فرانکل: یکی از بدترین چیزهایی که یک سرمایه گذار میتواند انجام دهد، انجام معاملات اختیاری به خصوص معاملات بدون پول است. درواقع اینکار بهتر از بردن پول به کازینو نیست. این میتواند یک اشتباه رایج بین سرمایه گذاران نوپا باشد و دلیل آن نیز بدیهی است.

    برای به دست آوردن بهترین نتیجه در بازار سهام، زمانی را برای یادگیری نکات اصلی در مورد سرمایه گذاری اختصاص دهید. هدف شما باید خرید سهام شرکتها هنگامی که در کم ترین ارزش خود هستند و فروش آن بعد از افزایش قیمت سهام باشد. اگر تشخیص این موضوع برای شما مشکل است، بهترین راه برای شما اعتماد به صندوقهای سرمایه گذاری است. این صندوقها با داشتن تجربه در بورس میتوانند به شما برای یک سرمایه گذاری همراه با سود بالا کمک کنند.

    منبع: Fool.com

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی