عصر بازار

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت خبر داد

تسویه بدهی مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در آینده نزدیک

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت از پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد با این سازمان در آینده بسیار نزدیک و به دنبال نهایی شدن یک راهکار پیشنهادی ویژه در دولت خبر داد.

تسویه بدهی مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عباس پاشا در توضیح آخرین اقدامات انجام شده برای تسویه مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت اظهار کرد:  اوایل سال جاری دولت برای خروج سازمان بیمه سلامت از بحران منابع، دستوری صادر کرد.

    وی افزود: در هیمن راستا تا کنون چندین جلسه تخصصی با حضور مدیران ارشد بیمه‌ای و با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شده و پیشنهادات خوبی از آن استخراج شده است.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ضمن اعلام این خبر که با نهایی شدن پیشنهاد ویژه مطرح شده در آینده بسیار نزدیک کلیه مطالبات مراکز طرف قرارداد چه خصوصی و چه دولتی را بتدریج پرداخت می‌کنیم گفت: به علت نهایی نشدن این پیشنهاد هنوز امکان ارائه توضیحات بیشتر وجود ندارد اما قطعا طی هفته‌های اخیر مصوب و اجرایی خواهد شد.

    پاشا به علل تاخیر در تسویه مطالبات مراکز درمانی نیز اشاره کرد و افزود: عدم پیش‌بینی دقیق بار مالی ناشی از  افزایش ضرایب کتاب ارزش نسبی خدمات، افزایش 44 درصدی تعرفه‌های درمان در سال 94، عدم تامین منابع مالی طرح بیمه سلامت همگانی و  عدم تخصیص منابع لازم برای اجرای تفاهم نامه با وزرت بهداشت از سوی این وزارتخانه از جمله علل بروز مشکلات اخیر شده است.

    وی ادامه داد: کنترل هزینه‌ها در سال 95 دستور ویژه‌ای است که از سوی رئیس سازمان بیمه سلامت صادر شده و در اولویت کاری ما قرار دارد.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت در پاسخ به اینکه آیا زورات بهداشت به تعهدات خود عمل کرده است؟ گفت: 40 درصد منابع ما از سوی وزارت بهداشت و در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری تامین می‌شود. تا کنون قراردادی با وزارت بهداشت منعقد نشده و هیچ گونه دریافتی نداشتیم.

    وی پیش از این مجموع بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی را 4000 میلیارد تومان اعلام کرده بود.

    پورسعید خلیلی