عصر بازار

رازهای شغلی برای رسیدن به درآمد بیشتر

عصر اعتبار- موضوعات مربوط به درآمدزایی و کسب ثروت معمولا یکی از مباحث جالب و پرطرفدار است.

رازهای شغلی برای رسیدن به درآمد بیشتر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، در این نوشتار با 5 اصول شغلی و حرفه‌ای آشنا می‌شوید که از طریق عمل کردن به آنان در آینده‌ای نزدیک صاحب یک شغل پردرآمد و ثروت قابل توجهی خواهید شد.

    1. حرفه‌ی آینده‌تان را هوشمندانه و با نگاه ثروت‌سازی انتخاب کنید

     

    اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگى راحت در آینده است، خیلى دنباله‌روی علاقه‌ی خود به رشته خاصى نباشید. به نتایج تحقیقاتى که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته‌ها که به علایق شما نزدیک‌ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رنگ مهر، به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش یک مهندس مالى بیشتر از یک استاد دانشگاه خواهد بود.

    2. مکان درستى را براى فعالیت شغلى انتخاب کنید

    به جایى بروید که شغل‌هاى بهتر و بیشترى وجود دارد. مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالى و بورس، زمینه‌ی کارى بهتر و امکان رشد بیشترى در تهران براى شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک.

    3. ابتدا شغلى براى کسب تجربه پیدا کنید

    تا مى‌توانید براى جاهاى مختلف درخواست کار بفرستید و مصاحبه بروید. هنگامى که کار مورد نظر را یافتید آن را نگه دارید و سعى کنید تجارب لازم براى موفقیت‌هاى آینده را کسب کنید. تا پیدا شدن یک کار مناسب نیز مى‌توانید در یک شرکت معتبر کارآموزى کنید و تجربه کسب کنید.

    4. شغل و کارفرمای‌تان را تغییر دهید

    با این کار مى‌توانید دستمزد خود را افزایش داده، تجارب کارى و غیرکارى مختلف به‌دست آورده و ریسک بی‌کارى آینده به دلیل تک‌بعدى بودن را کاهش دهید. از اینکه این کار را بارها انجام دهید واهمه نداشته باشید. اگر شما کارمند با ارزشى باشید، حتى ممکن است کارفرماى فعلى تان براى نگه داشتن شما، افزایش حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرد. ممکن است وابستگى به شرایط فعلى، ترس از محیط و کار جدید یا وفادارى شغلى، شما را در این اقدام سست کند، اما به یاد داشته باشید براى پیشرفت باید مدام در حرکت باشید، بنابراین براى یافتن موقعیت‌هاى تازه گوش به زنگ باشید.

    5. کسب و کار شخصى راه‌اندازى کنید

    بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبى به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهى از این کارهاى جانبى درآمد بیشترى عایدشان مى‌شود. این کار تمرکز و وقت زیادى مى‌طلبد و استرس زیادى به شما وارد مى‌کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهى رسید، شما مى‌توانید نتیجه آن را ببینید. علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که رییس خود باشید و زمان‌هاى کارى خودتان را تنظیم کنید. پیشنهاد مى‌کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به‌دست آوردن دانش جنبه‌هاى مختلف آن، کسب و کار خود را شروع کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو