عصر بازار

پرونده ای برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (۳)

نگرانی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث کاهش سود سهام آسیا شد

عصر اعتبار- ترس و نگرانی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سوددهی سهام در آسیا را اندکی کاهش داد.

نگرانی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث کاهش سود سهام آسیا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این میان ارزش استرلینگ و علاقه سرمایه گذاران به ریسک در مورد دارایی ها تقویت شد و دارایی های امن پولی همچون طلا، اوراق قرضه دولتی و ین (واحد پول ژاپن) دچار تزلزل شد.
    شاخص سهام MSCI - گسترده ترین سهام در بازار آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن - تنها یک درصد افزایش یافت.
    ارزش سهام استرالیا 1.2 درصد اضافه شد و سهام کره جنوبی «کاسپی» نیز 1.1 درصد رشد داشت.
    شاخص سهام نیکی 225 ژاپن نیز در پی کاهش روند صعودی ارزش ین در برابر دلار، بیش از دو درصد افزایش یافت.
    'یوشینوری شیگه می' تحلیلگر بازار جهانی در مدیریت دارایی های جی پی مورگان در توکیو گفت: تمایلات هفته گذشته منفی بود اما در حالت خوش بینانه می توان گفت که بازار سهام دوران نقاهت خود را سپری می کند.
    وی اضافه کرد: همه پرسی در مورد ترک و یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تاثیر مستقیمی در معاملات داشته و به نظر رای به ماندن انگلیس در اتحادیه در همه پرسی پیش رو، می تواند تمایلات بازار را دوباره در وضعیت مثبت قرار دهد.
    همه پرسی در مورد ترک و یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، 23 ژوئن (سوم تیر) برگزار می شود و هرچند برخی نظرسنجی ها از باقی ماندن این کشور در اتحادیه حکایت دارد اما در کل، تعداد آرا رای دهندگان در مورد ترک و یا باقی ماندن این کشور در اتحادیه مساوی است.
    بازارهای جهانی در ماه میلادی جاری با نگرانی «برگزیت»(Brexit) همراه بود و به دلیل کشته شدن 'جو کاکس' نماینده مجلس عوام انگلیس که از حامیان ماندن انگلیس در اتحادیه بود مبارزات برای انجام همه پرسی را سه روز به حالت تعلیق درآمد.
    پوند ؛ واحد پول انگلیس نیز در این هفته با 1.6 درصد رشد، 1.4589 دلار معامله شد در حالی که در دو ماه گذشته هر پوند 1.4013 دلار معامله می شد و یورو نیز با هفت دهم درصد رشد، 1.1360 دلار معامله شد.
    دارایی امن «ین» که برای اولین بار در هفته گذشته در طول 22 ماه گذشته به بالاترین ارزش خود در برابر دلار یعنی 103.555 ین برای هر دلار رسیده بود به دلیل مشکلات و نگرانی های «برگزیت» دچار تزلزل شد و هر دلار با نیم دهم درصد رشد، 104.630 ین معامله شد.
    ارزش دلار استرالیا نیز شش دهم درصد در برابر دلار آمریکا بالا رفت.
    ارزش نفت خام آمریکا و برنت نیز به ترتیب 9 دهم و هفت دهم افزایش یافت و هر بشکه نفت خام آمریکا 48.42 دلار و نفت برنت 49.52 دلار معامله شد.
    در مقابل قیمت طلا 1.2 درصد کاهش یافت و هر اونس طلا یک هزار و 282.73 دلار معامله شد که بیشترین سقوط در مقایسه با هفته قبل از آن در طول دو سال گذشته بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو