عصر بازار

صاحبان مشاغل برای ارایه اظهارنامه مالیاتی فقط امروز فرصت دارند

عصر اعتبار- امروز آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل، (اشخاص حقیقی) است و این مهلت تمدید نمی‌شود.

صاحبان مشاغل برای ارایه اظهارنامه مالیاتی فقط امروز فرصت دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی براساس اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم،  امروز،  31 خردادماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است و این مهلت تمدید نخواهد شد.

    شرط برخورداری از هرگونه معافیت و تسهیلات مالیاتی برای صاحبان مشاغل، ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (31 خردادماه برای اشخاص حقیقی) اعلام شده و همچنین عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، موجب تعلق جریمه برای صاحبان مشاغل خواهد شد که این جریمه غیر قابل بخشودگی است.

    همچنین سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که براساس توافقی که میان سازمان امور مالیاتی و اصناف کشور برقرار شده است،  مودیانی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1394 خود را با تکمیل خلاصه وضعیت درآمد و هزینه به صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR در موعد مقرر قانونی تسلیم کنند مشمول توافق هستند.

    گفتنی است ضرورتی برای تسلیم اظهارنامه به صورت کاغذی و ارائه به ادارات امور مالیاتی نبوده و کد رهگیری دریافتی از سامانه در تاریخ ارسال، به عنوان رسید تسلیم اظهارنامه مالیاتی است و مودیان برای تسلیم اظهارنامه و همچنین پرداخت مالیات نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی ندارند.

    بر اساس توافق صورت گرفته، میزان مالیات عملکرد سال 1394 صاحبان مشاغل به میزان مالیات قطعی شده در سال 1393 تعیین شده و در مورد مودیانی که مالیات عملکرد سال 1393 آنها تا تاریخ تسلیم اظهارنامه قطعی نشده است (به استثنای مودیانی که پرونده آنها برای عملکرد 1393 به عنوان نمونه انتخاب و مورد رسیدگی قرار گرفته است)، مالیات قطعی عملکرد سال 1392 آنها با رعایت درصد رشد(تا مبلغ یک میلیون تومان مالیات سال 1392 با رشد 8 درصد، از مبلغ یک میلیون تومان تا مبلغ سه میلیون تومان مالیات با رشد 12 درصد و مازاد بر سه میلیون تومان با رشد 18 درصد) مبنای تعیین مالیات مورد توافق قرار می‌گیرد.

    شایان ذکر است، به منظور تکریم مودیان مالیاتی و پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی، ساعات کار ادارات در روزهای 29 تا 31 خردادماه، تا ساعت 20 افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو