عصر بازار

هشدار پلیس

درگاه‌های اینترنتی جعلی

عصر اعتبار- فیشینگ برای جعل درگاه‌های بانکی و صفحات و شبکه‌های اجتماعی توسط سارقان اینترنتی استفاده می‌شود از این رو شهروندان باید مراقب درگاه‌های جعلی باشند.

درگاه‌های اینترنتی جعلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایران، یکی از راه‌های شناسایی این صفحات آدرس URL سایت است که باید دقت شود همان آدرس اصلی درگاه اینترنتی باشد و حرفی کم یا اضافه نداشته باشد.

    متأسفانه در صورت ورود به یک صفحه جعلی و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی، کاربران این صفحه جعلی اطلاعات حساب شخص را کپی کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند. باید بدانیم که نشانی سایت‌‌ها و درگاه‌های اصلی با آدرس اینترنتی https آغاز می‌‌شوند و در صورتی که درگاهی فاقد s باشد نباید به آن اعتماد کرد. یکی از راه‌های پیشگیری از جعل این است که در نخستین بار اطلاعات حساب به صورت اشتباه وارد شود که اگر جعلی باشد امکان برداشت از حساب از بین برود.
    شهروندان باید مراقب باشند و فقط از سایت‌‌های معتبر اینترنتی خرید کنند و با یک جست‌وجوی ساده نباید به سراغ خرید اینترنتی برویم.
    به سایت‌های تبلیغاتی که ناگهان در صفحات ظاهر می‌شوند توجه نشود زیرا این سایت‌‌ها معمولاً کاربران را به درگاه‌‌های جعلی هدایت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی