عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی:

برنامه ششم توسعه باید غلتان باشد

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه های توسعه ای کشور باید غلتان باشد یعنی چهارساله و توسط هر دولتی که بر سرکار است نگاشته شود و همان دولت نسبت به آن پاسخگو باشد.

برنامه ششم توسعه باید غلتان باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محسن جلال پور در جلسه علنی روز سه ‌شنبه خانه ملت و پس از سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره برنامه ششم افزود: ما به عنوان بخش خصوصی با این نوع برنامه نویسی و این نوع ارایه موافق نیستیم زیرا نقاط ضعفی دارد.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواهان احصاء نقاط ضعف برنامه ششم از سوی اتاق بازرگانی ایران شد و اظهارداشت: اگر برنامه ای هم قرار است نوشته شود باید برای فضای کسب و کار، نوآوری و قضایی و حقوقی باشد.
    جلال پور با بیان این که نباید برنامه پرو‍‍ژه محور باشد، تصریح کرد: استراتژی کلی در برنامه ها دیده نمی شود و به نظر می رسد در برنامه ها نمی توانیم به آنچه می خواهیم برسیم.
    وی تصریح کرد:‌ پیشنهاد ما برنامه نویسی غلتان به صورت 4 ساله در کشور است به این ترتیب هر دولتی در ابتدای آغاز به کار خود برنامه را به مجلس ارائه می کند و این برنامه تا پایان چهار سال مورد استفاده قرار می گیرد و در ابتدای هر سال این برنامه برای 4 سال بعدی تنظیم و مصوب می شود.
    وی افزود: با وجود برنامه غلتان در نهایت کشور همیشه برنامه داشته و دولت ها در این باره پاسخگو هستند.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این که یکی از دلایل اجرا نشدن برنامه ها پاسخگو نبودن دولت ها است، تصریح کرد: به نظر کارشناسان مهم ترین انتظارات از یک برنامه توسعه ای پرداختن به این است که چگونه ناهماهنگی های ملی و منطقه ای، بلند مدت و کوتاه مدت بخش های مختلف اقتصادی را و همچنین واگرایی هایی که بین این بخش ها وجود دارد تبدیل به همگرایی و هماهنگی کنیم.
    وی همچنین گفت: دورانی که ما به درآمدهای نفتی تنها نگاه می کردیم و برنامه ریزی داشتیم گذشته است، ایجاد تسهیلات لازم برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور یکی از ایده ها و نیازهای برنامه است که کاستی ها در نظام انگیزشی و پاسخگویی در کشور مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه نگاه به اسناد بالادستی اصل ضروری است و تغییر پارادایم کشور از اقتصاد نفتی محدود و اقتصاد متکی به منابع باید جدا شود.
    جلال پور تصریح کرد: برنامه ششم توسعه باید بر اساس اقتصاد مقاومتی و برون نگری مصوب شود تا به این ترتیب تولید اقتصادگرا را مد نظر قرار دهد.
    محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون رئیس جمهوری با حضور در جلسه علنی امروز مجلس به نمایندگان درباره برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی (وضع موجود، چالش ها و پیشنهادها) گزارش داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو