عصر بازار

آغاز ویزیت‌ رایگان متخصصان در صحن امام‌زاده صالح (ع) از امروز

عصر اعتبار- مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر از اجرای طرح «نسخه‌های شفابخش رمضان» از ۱۵ تا ۲۱ رمضان در صحن امام زاده صالح خبر داد که بر اساس این طرح عمومی مردم می‌توانند با مراجعه به این امام زاده از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۱۰ شب خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی را به صورت رایگان دریافت کنند.

آغاز ویزیت‌ رایگان متخصصان در صحن امام‌زاده صالح (ع) از امروز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی داودیان در نشست خبری "طرح نسخه‌های شفابخش رمضان" که قرار است از امروز از طرف بنیاد بیماری‌های نادر اجرا شود، گفت: از امروز یعنی 15 ماه رمضان و اول تابستان سال 95 طرحی با عنوان نسخه‌های شفابخش رمضان در تهران اجرا می‌شود.

    وی با بیان اینکه ما در سال‌های گذشته در این ایام برای پزشکان، بیماران نادر و خانواده‌هایشان به مناسبت تولد حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسمی را برپا می‌کردیم، افزود: در آن مراسم تمام بیماران حوزه بنیاد بیماری‌های نادر ایران دعوت می‌شدند که در سال اول 2000 نفر، در سال دوم 4000 نفر و در آخرین سال 7000 نفر به این مراسم آمدند.

    داودیان ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم طرحی را با عنوان نسخه‌های شفابخش رمضان اجرا کنیم و اعلام کردیم که بر اساس این طرح به مدت یک هفته یعنی از 15 تا 21 رمضان اقداماتی را در قالب ویزیت، معاینه و ارجاع رایگان عموم مردم در صحن امامزاده صالح (ع) انجام می‌دهیم. بر اساس این طرح پزشکان متخصص و فوق تخصص، ویزیت و معاینه را از ساعت شش بعد از ظهر تا 10 شب به صورت رایگان انجام می‌دهند.

    وی با بیان اینکه این طرح مورد استقبال شهرداری تهران، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و تولیت امام زاده صالح (ع) قرار گرفت و بنیاد بیماری‌های خاص مجری آن شد، گفت: بنابراین ویزیت، معاینه و ارجاع از 15 تا 21 رمضان به صورت رایگان برای عموم مردم انجام می‌شود و افراد به بیمارستان‌هایی مانند امام خمینی (ره)، فیروزگر، مرکز طبی کودکان و مرکز پزشکی و تصویربرداری پارسیان ارجاع داده شده و در آنجا نیز به صورت رایگان خدمات مورد نیازشان را دریافت می‌کنند.

    وی تاکید کرد: بر این اساس کسانی که می‌خواهند در این مدت به امام زاده صالح (ع) مراجعه کنند حتما دفترچه‌های بیمه خود را همراه داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز به سایر خدمات در مراکز درمانی از این نسخه استفاده کنند.

    مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر با بیان اینکه 6000 نوع بیمار نادر در سازمان بهداشت جهانی ثبت شده است، گفت: 200 نوع از این بیماری‌ها شیوع بالاتری دارند و 58 نوع بیماری نادر در ایران شناخته شده که برای 10 نوع از این بیماری‌ها ساختار ایجاد شده است. در عین حال بنابر اعلام دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور 1200 هزار نفر بیمار نادر در ایران وجود دارد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 انجمن برای بیماران نادر تشکیل شده است، گفت: ما در بنیاد بیماری‌های نادر، بیماران را شناسایی و معرفی می‌کنیم و اگر تعدادشان از حدی بیشتر شود برای آنها انجمن تشکیل می‌دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو