عصر بازار

رشد ۱۸۴ واحدی شاخص کل بورس در اولین روز تابستان

عصر اعتبار- بازار سرمایه ایران بعد از چندین روز سقوط پی در پی در اولین روز تابستان به روند کاهشی خود پایان داد و با ۱۸۴ واحد رشد نسبت به روز گذشته وارد کانال ۷۲ هزار و ۷۹۹ واحدی شد.

رشد ۱۸۴ واحدی شاخص کل بورس در اولین روز تابستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران معاملات امروز – سه شنبه- را با تغییرات کمی شروع کرد ولی در ادامه با فراز و فرود هایی مواجه شد. در یک ساعت پایانی معاملات دماسنج بازار به یک باره با روندی صعودی مواجه شد و در نهایت با 184 واحد افزایش نسبت به روز گذشته در تراز 72 هزار و 799 واحدی ایستاد.

    ارزش معاملات امروز به مقدار 176 میلیارد و 412 میلیون تومان رسید که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن 924 میلیون و 419 هزار سهم و اوراق بهادار قابل معامله طی 60 هزار و 109 نوبت معامله بود.

    شاخص کل هم وزن در چهارمین روز معاملات این هفته با افزایش 45 واحدی به عدد 13 هزار و 400 واحد رسید و شاخص آزاد شناور نیز با 531 واحد افزایش به رقم 81 هزار و 122 واحد رسید.

    کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با کاهش 95 واحدی بیشترین تاثیر را در شاخص امروز داشت. چادرملو و گل گهر نیز از دیگر شرکت هایی بودند که نگذاشتند شاخص امروز بیش از این بالا برود.

    نماد شرکت های پالایش نفت بندعباس، بانک ملت بانک صادرات ایران بانک پاسارگاد و فولاد مبارکه از نمادهایی بودند که امروز بیشترین تاثیر مثبت را در نماگر بورس گذاشتند.

    امروز بعد از وعده‌های پی در پی بانک مرکزی بالاخره سود سپرده‌های بانکی تا عدد 15 درصد کاهش یافت و با این اقدام انتظارات افرادی که معتقد بودند که این اقدام می تواند سرمایه های بیشتری را روانه بورس اوراق بهاردا تهران کند به سر رسید هر چند که با توجه به نرخ تورم موجود در اقتصاد ایران بسیاری از کارشناسان معتقدند که این کاهش سود نمی‌تواند دوای درد بازار سرمایه باشد چرا که با شرایط موجود افراد ریسک گریز همچنان ریسک گریز می مانند و افراد ریسک پذیر هم چندان رقبتی به افزایش درجه ریسک پذیری خود ندارند.

    امروز شاخص کل فرابورس ایران 6.3 واحد افزایش به مقدار 764 واحد رسید. ارزش معاملات آن نیز به بیش از 153 میلیارد تومان رسید که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن 600 میلیون و 373 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو