عصر بازار

بویینگ:

قرارداد فروش هواپیما به ایران با مجوز دولت آمریکا امضا شد

عصر اعتبار- شرکت آمریکایی بویینگ تایید کرد که قرارداد فروش هواپیما با شرکت هواپیمایی ایران (ایران ایر) را امضا کرده است.

قرارداد فروش هواپیما به ایران با مجوز دولت آمریکا امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، بویینگ در بیانیه ای که امروز (سه شنبه) در اختیار این خبرگزاری قرار داد، اعلام کرد که این قرارداد را 'با مجوز واشنگتن و پس از آنکه دولت آمریکا تائید کرد که ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل کرده'، امضا کرده است.

    بویینگ جزییات بیشتری را از این قرارداد فاش نکرد.

    ایران ایر روز دوشنبه خبر داد که قصد خرید نسل جدید بویینگ 737 و مدلهای 300ER و 900 بویینگ 777 را دارد.

    واشنگتن پست به نقل از ایمیل یکی از مدیران شرکت بویینگ گزارش داد که قرارداد فروش 100 هواپیمای مسافربری به ایران 'بزودی' نهایی شده و اطلاعیه رسمی آن چهارشنبه منتشر می شود.

    منابع غربی نیز سه شنبه هفته پیش اعلام کردند: هواپیماسازی بویینگ آمریکا با ایران در زمینه فروش یا اجاره بیش از 100 فروند جت مسافربری طبق توافق تهران با قدرت های جهانی برای کاهش تحریم ها به تفاهم رسیده است.

    یک سخنگوی شرکت بویینگ به نیویورک تایمز اعلام کرد: 'ما مشغول مذاکره با شرکت های ایران با تایید دولت آمریکا در خرید و خدمات بالقوه هواپیمای تجاری بویینگ بودیم.'

    وی افزود: 'ما در مورد جزئیات گفت و گوهای جاری با مشتریان صحبت نخواهیم کرد و شیوه استاندارد ما این است که خود مشتریان هرگونه توافق به دست آمده را اعلام کنند. هرگونه توافق به دست آمده مشروط به تایید دولت آمریکا خواهد بود.'

    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران چندی پیش خبر داد: ایران برای تحقق رقابت پذیری در منطقه و جهان نیازمند 400 فروند هواپیمای میان و دوربرد است و برای فواصل کوتاه نیز به 100 فروند هواپیما نیاز داریم.

    آخوندی افزود: ما در این شرایط با حذف واسطه ها، قرارداد خرید 138 فروند هواپیمای ایرباس و ای.تی.آر را به ارزش اسمی 25 میلیارد دلار امضا کردیم و قرار است در آینده توافق های ما با بوئینگ نیز اعلام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو