عصر بازار

ابلاغیه سیف به بانک‌ها درباره صنعت گردشگری

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی از ابلاغ بخشنامه‌ای به بانک‌ها به منظور ارائه تسهیلات به صنعت گردشگری خبر داد.

ابلاغیه سیف به بانک‌ها درباره صنعت گردشگری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، ولی اله سیف در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به موقعیت استثنایی کشور در حوزه گردشگری و اهمیت آن در توسعه کشور گفت: بانک مرکزی برای صنعت گردشگری کشور اولویت خاصی قائل است و آمادگی دارد در بخشنامه‌ای که اخیرا در رابطه با ارائه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط به شبکه بانکی ابلاغ کرده تا جایی که می تواند یاری رسان این صنعت باشد.

    رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در اشتغال‌آفرینی، فقرزدایی و توسعه اقتصادی بر گسترش زمینه‌های همکاری میان نظام بانکی و این سازمان تاکید کرد. وی در مورد گسترش روابط بین المللی و تاثیر آن بر صنعت گردشگری کشور گفت: گسترش تعاملات بین المللی پس از برجام زمینه حضور بیشتر گردشگران خارجی را در کشور فراهم کرده و لازم است به زیرساخت و بناهای مورد نیاز صنعت گردشگری در کشور توجه ویژه ای شود.

    سیف یکی از ظرفیت های جدید اقتصاد ایران برای سرمایه گذاری را صنعت گردشگری دانست و افزود: در حال حاضر با توجه به ظرفیت های وسیع تاریخی، فرهنگی و طبیعی، کشور ایران می تواند به عنوان قطب گردشگری در خاورمیانه و آسیا باشد و توجه به این حوزه، از ضرورت های اصلی است. 

    در این جلسه مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد رتبه گردشگری ایران در سطح جهانی و برخورداری ایران از استانداردهای بین‌المللی گردشگری پیشنهاد کرد جلسات بیشتر با حضور مدیران عامل بانک‌ها برگزار شود تا زمینه همکاری و حمایت نظام بانکی از صنعت گردشگری و صنایع دستی بیش از پیش فراهم شود.

    سلطانی‌فر، صنعت گردشگری را به عنوان یکی از پُردرآمدترین بخش های اقتصادی در دنیا مطرح کرد و افزود: براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری عامل اصلی احیای اقتصاد جهانی شناخته می شود به طوری که یکی از مهم ترین زمینه سازان برای ایجاد شغل، کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و ایجاد صلح و تعاملات میان فرهنگ های مختلف است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو