عصر بازار

وزیر ارتباطات خبر داد:

هر گیگابیت اینترنت ۳۰۰۰ تومان شد

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش قیمت ۱۸ تا ۳۰ درصدی اینترنت خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه جدید، هر گیگابیت اینترنت به ۳۰۰۰ تومان رسید.

هر گیگابیت اینترنت ۳۰۰۰ تومان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمود واعظی شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای نرخ‌های تلفن و اینترنت گفت: اگرچه ما نرخ تلفن ثابت را افزایش داده‌ایم اما رعایت حال مردم را نیز کرده‌ایم و نرخ‌های اینترنت را کاهش داده‌ایم تا در مجموع این تغییرات تعرفه‌ای در سبد خانوار تأثیر زیادی نداشته باشد.

    وی گفت: بر اساس این تصمیم‌گیری مهم، شرکت ارتباطات زیرساخت تخفیف عمده‌ای را در فروش پهنای باند به ارائه‌دهندگان اینترنت می‌دهد که در نهایت کاربران نهایی بین 18 تا 30 درصد با توجه به میزان حجم استفاده از اینترنت در سرویس دریافتی خود، کاهش قیمت را احساس می‌کنند.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه کاهش قیمت بستگی به حجم مصرف دارد، گفت: در گذشته هر گیگابیت اینترنت 3600 تومان بود که در این مدل تعرفه‌ای به 3000 تومان رسیده است و اگر مشترکان تا 10 گیگ استفاده کنند، این تخفیف بسیار پایین‌تر می‌آید.

    هیچ اطلاعاتی از هک سایت‌ها دست پیدا نکرده‌ایم

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در خصوص هک سایت‌های دستگاه‌های اجرایی و ضریب امنیت این سایت‌ها، گفت: موضوع هک سایت‌ها اصلاً تبلیغاتی نبوده و وقتی حمله‌ای صورت می‌گیرد، به جای اینکه مرتب حرف بزنیم و دست خود را باز کنیم، بهتر است برنامه‌ریزی کرده و بدانیم که چگونه در مقابل این عمل مقاومت و برخورد کنیم.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مورد هک سایت‌ها که در چند هفته اخیر اتفاق افتاد، برخی که اصلاً اطلاع نداشتند مرتب مصاحبه می‌کردند و ما اصلاً موافق نبودیم، گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش در این زمینه، جلسات منطقی و منظمی با محوریت مرکز ملی فضای مجازی، معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات، مرکز ماهر، نیروی انتظامی و پلیس فتا تشکیل شد و برنامه‌ریزی درستی در مورد برخورد با هک‌های داخلی و خارجی انجام گرفت.

    واعظی خاطرنشان کرد: این‌گونه مسائل اعمالی هستند و اعلانی نیست و نباید انتظار داشت برای هر مورد آن مصاحبه انجام شود؛ ما در این زمینه برخورد کردیم و خوشبختانه مشکل خاصی به وجود نیامد.

    وی گفت: در این زمینه خوشبختانه هیچ اطلاعاتی برداشته و سرقت نشد و هکرها تنها موفق به تغییر چهره سایت‌ها شدند.

    اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی در موعد مقرر

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص ساماندهی شبکه‌های اجتماعی در کشور و الزام برای انتقال سرور شبکه‌های خارجی به داخل، گفت: آنچه که برای ما مهم است و منافع کشور را دربر دارد، این است که مانند سایر کشورها شبکه‌های اجتماعی بومی داشته باشیم و در این زمینه از تمامی دانشگاهیان و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه حمایت کرده‌ایم.

    واعظی اضافه کرد: اما تا زمانی که این شبکه‌های اجتماعی بومی در کشور فعال شوند، باید تعامل خود را با شبکه‌های اجتماعی خارجی داشته باشیم؛ بر این اساس تلگرام و یا هر شبکه خارجی در ایران بخواهد فعالیت کند، باید بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی عمل کند. این الزام برای همه کشور بوده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

    وی تصریح کرد: بر این اساس ما امیدواریم تعامل صورت گیرد و این مسیر در زمان تعیین شده طبق مصوبه پیش رود.

    بازسازی کافوهای نوری در شهران زمان می‌برد

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مشکلات ارتباطی در منطقه شهران تهران که به دلیل انفجار گاز با اختلال مواجه است، گفت: خوشبختانه ما توانستیم در روز حادثه تا ساعت یک بعدازظهر ارتباط موبایل همراه اول را که از رده خارج شده و از کار افتاده بود، با همکاری سایر اپراتورها و استفاده از رومینگ ملی برقرار کنیم؛ به نحوی که تا بعدازظهر روز حادثه رومینگ اپراتور ایرانسل برای همراه اول به صورت سلول به سلول فعال شد و مشترکان در کمتر از نصف روز موفق به برقراری ارتباط شدند.

    واعظی با تاکید بر توافق بین اپراتورها در اجرای طرح رومینگ ملی گفت: این هماهنگی به سرعت انجام شد و خوشبختانه در خصوص موبایل با مشکلی مواجه نشدیم، اما در زمینه تلفن ثابت از آنجایی که تمام کافوهای نوری آسیب دیده است، نیازمند بازسازی هستیم و این زمان می‌برد. بر این اساس هم‌اکنون کار موقت در ارتباط‌رسانی را انجام داده و امکان دایورت خطوط تلفن ثابت بر روی موبایل مشترکان وجود دارد. قطعاً به دنبال این هستیم که سریعتر این ارتباطات را برای مردم آن منطقه برقرار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی