عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

دولت از طرح تهیه جهیزیه ایرانی حمایت می‌کند

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که یکی از اقدامات جدی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است که از مسیر تعاون محقق خواهد شد، گفت: برای کاهش هزینه تمام شده تعاونی‌ها، پورتال ملی تعاون را ایجاد کردیم.

دولت از طرح تهیه جهیزیه ایرانی حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام و عمل درباره قیمت تمام‌شده کالا در تعاونی‌ها و طرحی که به جهیزیه زوج‌های جوان مربوط است، اظهار داشت: قیمت تمام شده کالا در تعاونی‌ها پایین است، یعنی درصد سود واحد فروشنده در تعاونی‌ها 50 درصد کمتر است.

    وی افزود: تنها 2 درصد حاشیه سود در فروشگاه‌های تعاونی درنظر گرفته شده است و دولت نیز از طرح تهیه جهیزیه ایرانی در تعاونی‌ها حمایت می‌کند و حتی اگر افراد مایل باشند، علاوه بر طرح تهیه جهیزیه ازدواج، از کالاهای دیگر نیز استفاده کنند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با ایجاد پورتال ملی جامع تعاون، یک شبکه میان تعاونی‌ها در کشور به وجود آید، گفت: اتصال عمودی و افقی تعاونی‌ها در این پورتال به وجود آمده است.

    وی افزود: در این سامانه جدید، تعاونی‌ها از یکدیگر نیازهای خود را تأمین خواهند کرد. در این باره یکی از مشکلات شرکت‌های خرد و متوسط، عدم اتصال زنجیره‌وار آنها با یکدیگر است و در این اقدام جدید، موضوع ارتباط بین آنها به طور جدی پیگیری شود.

    ربیعی با اشاره به اینکه واسطه‌ها در مبادلات بین تعاونی‌ها برای کاهش هزینه تولید حذف می‌شوند، گفت: یکسری مشاغل جدید نیز در حوزه IT با توجه به راه‌اندازی سامانه جامع ایجاد خواهد شد.

    وی افزود: در سیاست‌های اشتغال سال 1395 برای بخش تعاون جایگاه ویژه‌ای قائل شدیم و اکنون تعاونی‌هایی که تأمین نیاز می‌کنند را ساماندهی می‌کنیم،هم‌اکنون تعداد درخواست برای تشکیل این تعاونی‌ها افزایش پیدا کرده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مبادلات تجاری در آینده برای بخش تعاون، تسهیل خواهد شد، گفت: تعاونی‌های تأمین نیاز، برای تعاونی‌ها خریدهای انبوه انجام می‌دهند و مجدداً هزینه واسطه‌ها حذف و قیمت تمام شده مواد اولیه کاهش می‌یابد.

    ربیعی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون توجه به صنایع کوچک و متوسط، خاطرنشان کرد: اتصال این بخش‌ها به یکدیگر در راستای کاهش هزینه تمام‌شده تولیدات آنها و تسهیل تجارت میان تعاونی‌هاست.

    وی با اعلام این خبر که تعاونی‌ها در مشاغل کوچک در حال گسترش هستند، گفت: مشاغل خانگی را در قالب تعاونی ساماندهی می‌کنیم تا در زندگی مردم، تغییرات ملموس باشد.

    وزیر تعاون در پاسخ به این سؤال فارس که چرا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص بخش تعاون هیچ اقدام مثبتی نداشته است، گفت: یکی از برنامه‌های دولت در عدالت‌محوری و مردمی کردن اقتصاد، استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون است و در این باره ماموریت ویژه به تعاونی‌ها داده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی