عصر بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد

سود ۱۱ درصدی تسهیلات مسکن را باید به فال نیک گرفت

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی موجب رونق ساخت و ساز و در نهایت رونق معاملات خواهد شد، گفت: سازندگانی که بنا به دلایلی وارد بازار ساخت و ساز نمی‌شدند با این اقدام جدید بانک ها بعد از وقفه ای کوتاه مجددا وارد عرصه ساخت و ساز می شوند.

سود ۱۱ درصدی تسهیلات مسکن را باید به فال نیک گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسام عقبایی  به این پرسش که با کاهش نرخ سود بانکی آیا می توان به این موضوع امید داشت که ساخت و ساز رونق بگیرد گفت:به هر حال کاهش نرخ سود بانکی اقدام بسیار مثبتی در اقتصاد،تولید و بخش مسکن خواهد داشت هر چند امیدواریم که وقتی با این اقدام سپرده ها از بانک ها خارج شد به سمت تولید سوق پیدا کند.

    وی ادامه داد:کاهش نرخ سود بانکی شاید یک دلیل اصلی بازگشت سازنده ها به عرصه ساخت و ساز باشد چرا که به هر حال سازندگان مسکن به خوبی می دانند که قبل از ساخت و ساز باید بخش تقاضا برای خرید مسکن نیز آماده ورود به بازار باشد پس وقتی که خرید و فروش مسکن رونق داشته باشد قطعا تولید مسکن نیز رونق می گیرد.

    وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی به نفع اقتصاد کشور است خاطر نشان کرد : کاهش نرخ سود بانکی در پی کاهش نرخ تورم هم به نفع تولید است و هم به نفع برقراری توازن بین عرضه و تقاضا، خصوصا در حوزه مسکن که همه اینها کمک می کند تا ما با سرعت بیشتری در خروج از رکود پیش برویم .

    *کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن به نفع متقاضیان و بخش مسکن است

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن به 11 درصد نیز اظهار داشت :در شرایط فعلی بنده یکی از موافقان ارائه تسهیلات خرید مسکن و کاهش نرخ سود آن هستم چرا که معتقدم خروج مسکن از رکود نیازمند تحریک تقاضا است پس وقتی متقاضی مسکن بتواند در بازپرداخت اقساط راحت تر اقدام کند استقبال از وام خرید مسکن نیز افزایش خواهد یافت.

    وی با اشاره به برخی اظهارنظرها از سوی کارشناسان که معتقد هستند تحریک تقاضا گرانی مسکن را ایجاد خواهد کرد اظهار داشت: به اعتقاد بنده شرایط بازار مسکن به گونه ای نیست که شاهد گرانی مسکن باشیم.

    عقبایی در خصوص اینکه آیا کاهش نرخ سود بانکی می تواند بر بازار اجاره بها تاثیر بگذارد گفت:کاهش نرخ سود بانکی اثر محسوسی در بازار رهن و اجاره نمی گذارد، چرا که همواره برای موجرین دریافت اجاره اهمیت بیشتری نسبت به ودیعه مسکن داشته است ، درنتیجه با کاهش نرخ سود بانکی اتفاق جدیدی در بازار رهن و اجاره نخواهد افتاد.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: به هر حال مالکانی که به دنبال دریافت پول پیش و ودیعه بیشتر هستنند،عموما موجرینی هستند که رویکرد سرمایه گذاری دارند و یا در خرید مسکن پولشان کم بوده و با رهن دادن واحد شان درصدد جبران پول مورد نیاز هستند لذا ترجیح می دهند به جای دریافت اجاره ، پول پیش دریافت کنند.

    وی با اشاره به اینکه تعداد موجرانی که ودیعه می گیرند تا در بانک برای دریافت سود سپرده گذاری کنند اندک است تاکید کرد: کاهش نرخ سود بانکی تاثیری در بازار رهن واجاره ندارد و رصدی که در این هفته ها از بازار معاملات داشتیم این موضوع را تایید می کند.

    عقبایی درباره وضعیت معاملات مسکن در خرداد ماه که مصادف با ماه مبارک رمضان شده و تا حدودی کاهش داشته است گفت: ازآنجائیکه خرداد ماه با آغاز ماه مبارک رمضان مصادف شد آمارمعاملات تقریبا نزدیک به آمارمعاملات خرداد ماه سال گذشته است ،اما بعد ازماه رمضان پیش بینی می شود سیر صعودی معاملات ادامه پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو